DionysosDale Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Driver å leiker meg litt med PHP og MySQL. Prøve å få til en Prev/Next link når eg lister tabeller fra databasen for å unngå å vise hundrevis av poster på en gang. Har kode som følgende (meget forkortet): <?php //setter startpunkt for SQL select if (!isset($start)) $start=0; //lister 10 og 10 poster $sql="SELECT * FROM table LIMIT " . $start . ", 10"; $sql_result=mysql_db_query($sql); //finne antal poster $query="SELECT count(*) as count FROM table"; $query_result=mysql_db_query($query); $row=mysql_fetch_array($query_result); $numrows=$row['count']; //lage Prev/Next linker if ($start > 0) { echo "<a href="" . $PHP_SELF . "?start=" . ($start - 10) . "">Previous</a><br>n"; } if ($numrows > ($start + 10) { echo "<a href="" . $PHP_SELF . "?start=" . ($start + 10) . "">Next</a><br>n"; } //her kommer loop for å liste data ?> Når eg kjører dette skriptet, får eg listet dei 10 første postene og en link som heiter Next som peker mot http://webserver/dokument.php?start=10. Vil ikkje denne linken reloade siden og putte 10 i start-variablen i begynnelsen av dokumentet? Når eg lister ut $start, så endrer denne seg ikkje i det heile tatt. Hva har eg gjort galt her? Noen forslag? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Har du prøvd å legge til $start = $_GET['start']; øverst? Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Stili!!! Nå funker det :> Takker!!! Dionysos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå