Ziera Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Hei, jeg bruker ps3 media server til å spille av filmer og musikk på ps3. Men jeg synes det er litt tungvint å bruke ps3 kontrollen til å styre musikk og slikt. Finnes det et program som gjør at jeg styrer musikken på pcen (eller er dette mulig i ps3 media server) men musikken blir sendt til ps3. Slik at ps3 bare funker som en motager. Ser for meg noe sånt at jeg kan trykke på spill av source på ps3 også spiller den automatisk det jeg velger på pcen. Jeg har nemlig ps3 koblet til anlegget og skulle ønsket jeg slapp å koble opp pcen med kabel mot anlegget hver gang jeg vil ha litt lyd. Endret 20. januar 2010 av ad.pro.pl. Lenke til kommentar
-GrAvYy Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Sjekk ut jamcast (google det ). Det streamer all lyd fra lydkortet på pcen til ps3en. Kjekt om du vil spille spotify via anlegget til ps3en uten å koble det opp med kabel. Jeg får det bare til på min stasjonære da. På den bærebare jeg har får jeg bare streama mikrofoen (dritt ). Ingen som har en løsning på det? Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Sjekk ut jamcast (google det ). Det streamer all lyd fra lydkortet på pcen til ps3en. Kjekt om du vil spille spotify via anlegget til ps3en uten å koble det opp med kabel. Jeg får det bare til på min stasjonære da. På den bærebare jeg har får jeg bare streama mikrofoen (dritt ). Ingen som har en løsning på det? skal teste ut dette, var spesielt til spotify jeg tenkte på faktisk. Har opplevd at pcen kobla til anlegget med kabel er katastrofe når det er fest:P Endret 21. januar 2010 av ad.pro.pl. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Dette har jeg tenkt litt på selv, nå slapp jeg til og med å google det selv *mine innlegg* Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) som han over sier.. Jamcast kan gjøre akkurat det du ønsker, nemlig spille av source(lydkortet på pcen.. litt mye delay på det eneste Endret 21. januar 2010 av Fenixen Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Ekstremt enkelt program, genialt. Har instalert det på samtlige pcer i huset nå. Funker på alle. Eneste er at jeg har 7 sec i delay, men det er jo bare en beta. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Eneste er at jeg har 7 sec i delay, men det er jo bare en beta. Delayen kommer av at PS3 buffrer mp3 data før den spiller av. Den vil ikke forsvinne. Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Eneste er at jeg har 7 sec i delay, men det er jo bare en beta. Delayen kommer av at PS3 buffrer mp3 data før den spiller av. Den vil ikke forsvinne. Jeg har ingen delay når jeg bruker Ps3 media server til å spille av musikk da. hvordan henger det i hop? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Eneste er at jeg har 7 sec i delay, men det er jo bare en beta. Delayen kommer av at PS3 buffrer mp3 data før den spiller av. Den vil ikke forsvinne. Jeg har ingen delay når jeg bruker Ps3 media server til å spille av musikk da. hvordan henger det i hop? Fordi da henter PS3 mp3-fila direkte, den henter lett 30sek med musikk i løpet av noen millisekund. Den trenger ikke vente på at musikken først skal spilles av på lydkortet ditt, pakkes til mp3 og så overføres til PS3 med JamCast. Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Eneste er at jeg har 7 sec i delay, men det er jo bare en beta. Delayen kommer av at PS3 buffrer mp3 data før den spiller av. Den vil ikke forsvinne. Jeg har ingen delay når jeg bruker Ps3 media server til å spille av musikk da. hvordan henger det i hop? Fordi da henter PS3 mp3-fila direkte, den henter lett 30sek med musikk i løpet av noen millisekund. Den trenger ikke vente på at musikken først skal spilles av på lydkortet ditt, pakkes til mp3 og så overføres til PS3 med JamCast. hmm, er du sikker på det? PS3 Media server bufrer da filmer og musikk uten delay. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 hmm, er du sikker på det? PS3 Media server bufrer da filmer og musikk uten delay. Jeg er sikker på det jeg svarte, mindre sikker på om det var svar på det du trodde du spurte om. ps3mediaserver buffrer film og musikk ved transcoding og da tar det tid før PS3 begynner å spille av. Men delayen når PS3 spiller av "Virtual Soundcard" eller hva det heter i Jamcast skyldes at musikken først må spilles av (i korrekt hastighet) på din PC før den kan overføres til PS3. Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 hmm, er du sikker på det? PS3 Media server bufrer da filmer og musikk uten delay. Jeg er sikker på det jeg svarte, mindre sikker på om det var svar på det du trodde du spurte om. ps3mediaserver buffrer film og musikk ved transcoding og da tar det tid før PS3 begynner å spille av. Men delayen når PS3 spiller av "Virtual Soundcard" eller hva det heter i Jamcast skyldes at musikken først må spilles av (i korrekt hastighet) på din PC før den kan overføres til PS3. sjekka i sted, det er ingen delay når jeg spiller av filer over ps3 media server. Jeg tviler ikke på at delayen er pga det du skriver. Men jeg synes 7 sec er litt vel lang bufrings tid. Regner med at dette blir bedre når den kommer i en final version Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå