Gå til innhold

Noe jeg burde endre på dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppsettet vil fungere, men ting samsvarer ikke, gtx 275 er et godt kort, men det er ikke verdt pengene der, hovedkortet støtter ikke sli heller. Hovedkortet er meget dyrt da, men er lyd meget viktig for deg kan det kanskje forsvarer, men her ville jeg nok anbefalt hovedkort med usb 3.0, men skal komme tilbake med et mer balansert oppsett om litt.

Psu, jo modulære psu er greie psu'er, men de gir absolutt inga merytelse, ok litt mindre kabelrot inne i kabinettet, men er overhode ikke noe problem dette, iallefall ikke i de rundt 100 rigger jeg har bygget de siste 18 åra.

Så jeg mener at først når en har fådd maks ytelse og kvalitet ut av det en skal bruke, så ser en på modulær vs ikke modulær psu.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Hei!

Takk for svar :)

Oppsettet vil fungere, men ting samsvarer ikke, gtx 275 er et godt kort, men det er ikke verdt pengene der, hovedkortet støtter ikke sli heller. Hovedkortet er meget dyrt da, men er lyd meget viktig for deg kan det kanskje forsvarer, men her ville jeg nok anbefalt hovedkort med usb 3.0, men skal komme tilbake med et mer balansert oppsett om litt.

Takker :) Lyd er ikke så viktig for meg. Men burde være bra nok til vanlig bruk

Endret av hengegnu
Lenke til kommentar

Jeg forsøkte her å komme så nær i pris som mulig, som gamerigg er dette ca 30% kjappere en du opprinnelig hadde satt opp, samt støtte for direct x11, noe gtx 275 ikke har, hovedkortet har grei lyd, dog ikke helt på høyde med hovedkortet du selv hadde valgt, men har usb 3.0 og sata 6. Psu greier fint og drive opp til 2 radeon 5870, og vel den er modulær, ikke fullt samme kvalitet som corsiar, men meget brukbar.

Amd Phenom II 965,

Sony dvd brenner

WD black 1 tb hdd

Radeon 5870

chieftech 750w modulær

Gigabyte 790fx hk, 16x cf støtte, usb 3.o og sata 6

Crucial DDR3-1600 -cl8

Coolermaster hyper cpu kjøler

Coolermaster 690 kabinett

Totalt kr 9491,-

Lenke til kommentar

Ja, men da skal vi ikke ha det hovedkortet, ønsker du mulighet for sli så ser dette kortet ganske greit ut.

Hvis du ikke trenger dette så er dette et greit kort.

Men har da lest at ATI har kommet seg godt på Linux driver siden, er du sikker på at det stemmer at det fortsatt er dårlig, så vidt jeg vet kommer det linux oppdatering ved hver md. catalyst driver. Du bør goggle dette litt først, om linux er jeg ikke rette personen å spørre.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...