nubbdal Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har kjøpt nytt brett og lurer på et par ting, er ganske fersk i "gamet". Innbiller meg at ene enden av brettet er litt bredere enn den andre. Hvilken ende skal være fremst??? og hva er "normal" plassering av bindingene, 90 grader eller må man bare finne en behagelig stilling?? Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg vet ikke hvordan det skal være rent profesjonellt sett, men jeg har venstrefoten først, dvs at høyrebindingen er satt 90° på, og venstefoten "vendt" med tåa fremover, ca 45°. Dette fungerer helt fint for meg. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 45 grader?? Det var da voldsomt! Det vanligste er at folk kjører regular, dvs med venstrefoten som fremste fot. Det sies også at mange som kjører regular med fordel kunne kjørt goofy om de hadde kjørt det som var naturlig for dem fra starten av. En test som mange benytter er å bli dyttet i ryggen for så å se hvilken fot man instinktivt skyter frem for å ta seg imot, dette er da den foten du skal kjøre med som fremste fot. Mange mener denne testen er bare tull, for min del stemmer det... Det er også vanlig at nosen er lengre og bredere enn tailen. Hvordan du så monterer bindingene er mest opp til bruk, og etter at du har blitt kjent med brettet og fått generelt bedre kontroll kan du eksperimentere for å finne ut hvordan du liker det. Noen regler i forhold til bruk: * Kjører du løssnø monterer du bindingene så langt bak på brettet som du finner behagelig, da får du mest mulig gratis oppdrift og slipper å jobbe fullt så mye for å holde nosen over snøen. Vinkel på bindingene bør være mellom 10 og 15 grader på fremre binding og mellom 0 og 10 grader på bakre binding. <--|--/--> * Kjører du mye park ønsker du en bredere stilling på bena, du ønsker også å stå mer midt på brettet. Vinkel på bindingene bør være mellom 10 og 15 grader på begge bindinger, mange liker såkalt duckstance, dvs ca 15grader forann og bak <--\--/--> * Kjører du mest preppa løyper legger du deg et sted midt mellom disse. * Kjører du racingbrett er vinkelen på bindingene helt fjerne <--/--/--> Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Mente 15, såklart :flush: Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hehe, regna med det, ellers tror jeg du fort sliter litt mer knærne Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hehe, regna med det, ellers tror jeg du fort sliter litt mer knærne Kanskje en liten smule, ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå