Gå til innhold

Dårlig ytelse på skjermkortet mitt 5970

Okei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå fryser spill når jeg prøver og starte dem (i loading screen til ingame play). Ser alt som er der den fryser, kan være et USB problem tho.

Rammen er også en vanlig årsak til frysning av pc. Men nå har det seg sånn at W7 ikke er helt kompitabelt med ATI 5000 serien. Jeg kjører på et 5770, og pc kan finne på å fryse i ny og ne. Har gått noen dager siden sist nå, men hender det skjer. For meg er det sånn at pc fryser uten mulighet til å gjøre noe. Alt blir helt stille, og er musikk på, så henger den seg opp på samme punk hele tiden, som en hakkete cd.

Men problemet ditt virket jo helt forferdelig. Sikker på at det ikke er defekt på noen måte? Prøvd det i en annen pc?

Lenke til kommentar
Nå fryser spill når jeg prøver og starte dem (i loading screen til ingame play). Ser alt som er der den fryser, kan være et USB problem tho.

Rammen er også en vanlig årsak til frysning av pc. Men nå har det seg sånn at W7 ikke er helt kompitabelt med ATI 5000 serien. Jeg kjører på et 5770, og pc kan finne på å fryse i ny og ne. Har gått noen dager siden sist nå, men hender det skjer. For meg er det sånn at pc fryser uten mulighet til å gjøre noe. Alt blir helt stille, og er musikk på, så henger den seg opp på samme punk hele tiden, som en hakkete cd.

Men problemet ditt virket jo helt forferdelig. Sikker på at det ikke er defekt på noen måte? Prøvd det i en annen pc?

Hei.

Resinstallerte win igjen og brukte driver sweeper, og lastet ned 5970 driveren som lå på cden som fuglte med.

Men nå er jeg tilbake der jeg startet. Jeg har ikke fått BSOD etter jeg gjorde dette. Men har for øyeblikket bare testet HoN (som ikke er så veldig krevende spill). Skal teste MW2 og L4D2 når jeg kommer hjem. Alt virket som det skulle.

Men er ganske sikker på at jeg er tilbake der jeg startet. Dårlig performance etc i spill.

Jeg er nesten helt sikker på at ingenting er defekt. Tror problemet ligger i settings + drivere.

og btw, du mener i7 right? Hvis du mente w7 er jeg ikke sikker på hva det er tho :O

Og dette er hvordan Overdrive er på nå:

83809322.png

Hvis noen har noen ideer om hvordan jeg kan øke performance uten og ***** noe nå ville det vært suverent :O

Kan jo unlocka og kjøre "auto-innstillinger" tho.

Endret av Okei
Lenke til kommentar

Hei!

Beklager at jeg ikke holder meg direkte til saken her, men skal og kjøpe ett 5970 kort straks og dette høres nesten skummelt ut, hører en del har hatt litt trøbbel med diverse og drivere til kortene, bare håper jeg overlever situasjon når mitt skal installeres.

Jeg håper det fikser seg for deg med kortet ditt Okei, lykke til :)

Lenke til kommentar
Hei!

Beklager at jeg ikke holder meg direkte til saken her, men skal og kjøpe ett 5970 kort straks og dette høres nesten skummelt ut, hører en del har hatt litt trøbbel med diverse og drivere til kortene, bare håper jeg overlever situasjon når mitt skal installeres.

Jeg håper det fikser seg for deg med kortet ditt Okei, lykke til :)

Takk for det.

Ja, det er jo verdens beste kort atm (så vidt jeg vet).

Og det fikser seg nok. Har jo garanti etc. Vet ikke helt hva som er feilen enda tho. Men jeg ville tippet Win updates eller ATi drivere.

damn, jeg har lyst til å spille L4D2 god damnit. Uten lagg og bra grafikk.

Lenke til kommentar
Vel, W7=Windows 7..

Problemet ditt ligger nok i drivere. Men når folk med samme hardware får full ytelse, uten problemer. Så er det et eller annet som er galt hos deg. Hvis du har integrert skjermkort, kanskje windows velger å bruke det istedenfor?

Hmm jeg har lett i BIOS tidligere. Men fant aldri skjermkort options.

Noen som har ideer til hva jeg kan gjøre?

Har ASUS P6T Deluxe v2 hovedkort btw.

Edit: har ikke integrert skjermkort btw. Men kan fortsatt være noe i BIOS.

Endret av Okei
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vel, W7=Windows 7..

Problemet ditt ligger nok i drivere. Men når folk med samme hardware får full ytelse, uten problemer. Så er det et eller annet som er galt hos deg. Hvis du har integrert skjermkort, kanskje windows velger å bruke det istedenfor?

Hmm jeg har lett i BIOS tidligere. Men fant aldri skjermkort options.

Noen som har ideer til hva jeg kan gjøre?

Har ASUS P6T Deluxe v2 hovedkort btw.

Edit: har ikke integrert skjermkort btw. Men kan fortsatt være noe i BIOS.

Hei!

Jeg opplever AKKURAT samme feilen som deg! Jeg kjører 5970-kortet fra HIS, og jeg opplever black-screen med "no signal detected" hele tiden. Jeg har også ASUS P6t Deluxe V2 hovedkort,i7 core 920 prosessor, og windows 7 64-bits.

Har skrevet til både HIS og ATI i dag i håp om svar. Poster her om jeg får fikset det! :-)

* Hvilken skjerm har du forresten?

Endret av RealSpZ
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem med mitt 5870 kort, da jeg fikk ny pc for drøyt en måned siden, og det var et "overclocked by manufacture" kort, som kjørte på 865 og ikke 850 på core, og 1300 på minner og ikke 1200, jeg ned klokket kortene, core til 800 og minnet til 1200, som da fungerte. Dette gjorde jeg i overdrive funksjonen i CCC. Etter at 10.2? kom, så klokket jeg kortet til "vanelig" referanse hastighet, altså 850 på core og 1200 på minnet, og det fungerte. Prøv å klokk kortet såvidt litt ned..

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem med mitt 5870 kort, da jeg fikk ny pc for drøyt en måned siden, og det var et "overclocked by manufacture" kort, som kjørte på 865 og ikke 850 på core, og 1300 på minner og ikke 1200, jeg ned klokket kortene, core til 800 og minnet til 1200, som da fungerte. Dette gjorde jeg i overdrive funksjonen i CCC. Etter at 10.2? kom, så klokket jeg kortet til "vanelig" referanse hastighet, altså 850 på core og 1200 på minnet, og det fungerte. Prøv å klokk kortet såvidt litt ned..

Dette skal jeg også forsøke. Fikk forresten svar fra HIS i dag:

Our engineering has diagnosed a hardware defect from the symptom you provided. We apologize for the problems you have with our 5970 2GB GDDR5, which unfortunately slipped by our rigid inspection. Please proceed to RMA replacement accordingly.

Altså skal det visstnok hjelpe meg å anskaffe et nytt kort da det er defekt? Jeg som trodde at dette var en driver-issue. :S

Lenke til kommentar

har hatt en del problemer med mitt XFX 5970 også.

Jeg fikk ofte problemer med at skjermen ble grønn/rosa.

Dette viste seg å være et problem som kun dukker opp når jeg kjører 1920*1080.

Jeg manglet også manuell viftekontroll samt temperaturmåler i CCC.

Ser jo at du ikke sliter med det samme, men ting ble litt bedre hos meg når jeg fikk installert ny BIOS på skjermkortet.

kan jo hende at dette kansje er noe som kan hjelpe for deg også?

Lenke til kommentar

Ser jo at du ikke sliter med det samme, men ting ble litt bedre hos meg når jeg fikk installert ny BIOS på skjermkortet.

Hei!

Hvordan installerer man ny BIOS på skjermkortet? Har oppdatert BIOS på hovedkortet iallefall. Har testet både 10.2 og 10.3 beta driverne.

Reformaterte hele sulamitten i går. Virket som feilen kom etter at jeg kjørte full oppløsning på skjermen uten å ha drivere installert. Men dette burde jo uansett gå ann da :p

Lenke til kommentar

Hei!

Hvordan installerer man ny BIOS på skjermkortet? Har oppdatert BIOS på hovedkortet iallefall. Har testet både 10.2 og 10.3 beta driverne.

Reformaterte hele sulamitten i går. Virket som feilen kom etter at jeg kjørte full oppløsning på skjermen uten å ha drivere installert. Men dette burde jo uansett gå ann da :p

Supporten fra HIS skrev jo selv at det er noen defekte deler i skjermkortet ditt (sannsynligvis).

Jeg ville ha venta til 5970 kom på lager der du kjøpte det, så fått et nytt.

jeg har selv HIS 5970, har også opplevd noen små problemer, som jeg ikke er helt sikker på hva kommer av. Men godt du tok kontakt med support, da vet jeg iallefall hvordan min situasjon ligger an i tilfelle det skulle forværre seg ;)

Lenke til kommentar

Hei!

Nå er det ikke jeg som startet tråden her, men jeg har HIS Radeon HD 5970. Hvilke problemer er du du har opplevd? Kjører du windows 7 64 bits?

Tror nok jeg skal sende tilbake kortet imorra i håp om at det bedrer seg. Har lest om andre brukere som har opplevd feil med kortet, hvor alt har ordnet seg etter at de fikk et nytt produkt (samme kortet).

Hei!

Supporten fra HIS skrev jo selv at det er noen defekte deler i skjermkortet ditt (sannsynligvis).

Jeg ville ha venta til 5970 kom på lager der du kjøpte det, så fått et nytt.

jeg har selv HIS 5970, har også opplevd noen små problemer, som jeg ikke er helt sikker på hva kommer av. Men godt du tok kontakt med support, da vet jeg iallefall hvordan min situasjon ligger an i tilfelle det skulle forværre seg ;)

Lenke til kommentar

Skal du oppgradere BIOS på skjermkortet?

Jeg har valgt å sende tilbake kortet i dag. Dette fordi alt klikket selv om jeg skulle legge inn alt på nytt igjen. Tydeligvis noe feil med kortet.

Har hørt om andre brukere som også har hatt feil med dette kortet tidligere. Etter at de sendte det tilbake og fikk nytt kort (samme kortet), fungerte det igjen. Tydeligvis en defekt på kortet.

Håper bare at det nye kortet jeg en dag før ikke også er defekt da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...