Gå til innhold

Dårlig ytelse på skjermkortet mitt 5970

Okei

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt en ny bygge PC. Og bruker P6T Deluxe V2 som hovedkort + Win 7 pre.

Leverandøren på skjermkortet er PowerColor hvis dette hjelper.

Jeg føler at skjermkortet mitt presterer lite forhold til det jeg har lest. Har gjort research etc, men har enda ikke funnet noen svar eller løsning. Driverne er oppdatert, har reinstallert, har i alle strømledninger etc. Og det er heller ikke noe problem med overheat.

Problemet har vært at skjermen plutselig viser "No Signal Detected" og forblir sort og jeg må reboote pcen.

Den gjør også dårlig ytelse i spill. Jeg kan få laggspikes og får heller ikke satt opp grafikken spesielt høyt. Spiller spill som: HoN, WoW, left for dead2 og CoD:MW2.

Jeg bruker en i7 920 prosessor + en 850W strømforsyning.

Ingenting er overklokka.

Har ikke gjort noe annet en å laste ned den nyeste driveren fra ATi. Har heller ikke byttet på noen options (håper det er her feilen ligger).

Jeg har lagt til et bilde, og håper dette hjelper:

ati.png

Håper noen har lyst til å hjelpe meg. Ville satt kjempe stor pris på det!

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<br />
hva med checkboxen som det står enable ati overdrive på da? må da være mulig å fjerne avkryssningen der for å disable
<br />ATI overdrive er disabled "by default". Du må klikke på nøkkel-ikonet for å slå den på ...<br />
<br /><br /><br />

Hei. Tusen takk for svar.

btw vet det, og gjorde det. Men se her nå (håper jeg vet hva som er feilen):

hmmp.png

Burde jeg ikke sett clock og memory høyere? Håper dette er problemet. Og hvor høyt burde jeg sette (hvis jeg må sette den opp). Kan jo sjekke grader etterhvert også tho.

Lenke til kommentar
Bare klikk "Auto-Tune". Da finner programvaren ut max overdrive ...

Har gjort det. Men får black screen. Så kommer "No Signal Detected" :/ frustrende. Kan jo sette den opp litt. Tror ikke jeg får black screen da.

Edit: prøvd 2 ganger nå. begge endte opp i reboot :S

Endret av Okei
Lenke til kommentar

Du rebootet eller maskina rebootet av seg selv ?

Vær oppmerksom på at dette kan ta mange minutter, flere 10-talls faktisk. Har kun kjørt dette på et 2-skjerms oppsett. Får da etter hvert et fargemønster på primær-skjermen og vanlig bilde på sekundær-skjermen. Flytter derfor Catalyst-dialogen over til skjerm 2 før jeg starter ...

Edit:

Tror du kan avbryte ved å trykke Escape knappen

Endret av helsten2
Lenke til kommentar
<br />
<br />Du rebootet eller maskina rebootet av seg selv ?<br /><br />Vær oppmerksom på at dette kan ta mange minutter, flere 10-talls faktisk. Har kun kjørt dette på et 2-skjerms oppsett. Får da etter hvert et fargemønster på primær-skjermen og vanlig bilde på sekundær-skjermen. Flytter derfor Catalyst-dialogen over til skjerm 2 før jeg starter ...<br /><br />Edit:<br />Tror du kan avbryte ved å trykke Escape knappen<br />

Jeg måtte reboote med power knappen. Har gjort det en del ganger nå. Er ikke sunt for pcen.

Ja det tar en stund. Er masse farger osv. Men den rekker aldri og bli ferdig. Og vet at man kan cancele med Esc.

Prøvde Mondern Warfare2 litt nå uten ATi Overdrive krysset av. Det virket greit. Men hele tiden får jeg black screen og "No signal Detected".

Nå får jeg ikke opp noe lenger på hovedskjermen når jeg starter opp pcen. Sier bare "No Signal Detected". Bruker min gamle skjerm nå, som ser ut itl å funke.

Damn dette er frustrerende ;/. Tok tilbake på Overdrive nå. Skal prøve og restarte, og koble hovedskjermen på igjen.

Lenke til kommentar
Jeg måtte reboote med power knappen. Har gjort det en del ganger nå. Er ikke sunt for pcen.

Ja det tar en stund. Er masse farger osv. Men den rekker aldri og bli ferdig. Og vet at man kan cancele med Esc.

Hva mener du med "rekker ikke og bli ferdig"? Hvis du bare har en skjerm så ser du ikke at det skjer noe. Da må du bare være tålmodig.

Start den før du går og legger deg ikveld ... :sleep:

Lenke til kommentar

Hva mener du med "rekker ikke og bli ferdig"? Hvis du bare har en skjerm så ser du ikke at det skjer noe. Da må du bare være tålmodig.

Start den før du går og legger deg ikveld ... :sleep:

Lot den stå på i natt. Når den var ferdig skrudde jeg av pcen, siden det var såpass sent.

Når jeg våknet skulle jeg sjekke om den funka bra nå. men to ganger fikk jeg "White screen" etter å ha logga inn. Jeg prøvde også og starte et spill som CoD:MW2. Men skjermen frøys. Men nå kom det ikke "No Signal Deteced" den bare sto enten helt svart, hvit eller strekkete. Kom an på hva jeg drev med, når den klikka. Syk frustrerende.

Kanskje jeg skal prøve og reinstallere Win 7. Laste ned driver til skjermkortet også bruke Auto tune rett etter.

Kan det være noe feil med skjermkortet? Jeg tviler egentlig. Men kan det være noe med skjermen? Kan være det er en windows 7 64-bit feil også. Håper jeg får fikset problemet tho ;S

Takk for råd og tips btw. Appreciated.

Endret av Okei
Lenke til kommentar

Tror jeg bare skal resinstallere Win7. Også prøve noen eldre ATi drivere. Har lest en del post at folk har nesten det samme problemet som meg. Kanskje jeg skal ignorere Win 7 updates også? Det kan jo også være årsaken.

Lenke til kommentar

Har lest om BSOD (black screen of death), relatert til Win 7. Tipper det er hvorfor jeg får svart skjerm. Men kortet mitt presterer dårlig selv når jeg ikke fikk svart skjerm.

Noen som kanskje har noen ideer eller tips? Ville satt stor pris på det.

Lenke til kommentar

Den "lave" ytelsen kjem av at skjermkortet dropper ned på lågare klokkefrekvensar under idle. Sjekk ATi overdrive når du speler (tab ut og sjekk klokkefrekvens).

Har du prøvd å bruke dei/den andre DVI-porten bak? Har du fleire skjermar?

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Den "lave" ytelsen kjem av at skjermkortet dropper ned på lågare klokkefrekvensar under idle. Sjekk ATi overdrive når du speler (tab ut og sjekk klokkefrekvens).

Har du prøvd å bruke dei/den andre DVI-porten bak? Har du fleire skjermar?

Hei, og takk for at du svarer på problemet mitt.

Nahm der det står current stiger in-game. Men hvor mye har jeg ikke funnet ut enda.

Kom nettopp hjem. Og problemet er verre enn før. Hvis jeg går på nettet og scroller, blir hele skjermen den fargen som er i bagrunnen.

Hmm 2 ganger nå kom "Skjermdriveren sluttet og fungere" blabla. etter jeg tab-a ut. Og måtte reboote 2 ganger. Sitter nå i sikkermodus med nettverk. Skal prøve og reinstallere win7 (fjerde gangen, på 2 dager).

Ja har prøvd begge DVI-portene på skjermkortet.

Hmm når du sier: Den "lave" ytelsen kjem av at skjermkortet dropper ned på lågare klokkefrekvensar under idle. Sjekk ATi overdrive når du speler (tab ut og sjekk klokkefrekvens).

Først spilte jeg med alltid overdrive krysset av. hadde dårlig performance i spill da. Men da lå den på 725GHz. og 1000 memory. Nå er den oppe i 925 tror jeg. Tror du at det kanskje det er derfor jeg hadde dårlig performance ingame? Trodde kortet skulle runne smooth uten noen spesiell overclocking.

Hmm hvordan fikser jeg at den ikke skal droppe ned på lågare klokkefrekvenser. Den pleier å stige når jeg er spill. For øyeblikket kan jeg desverre ikke finne ut til hvor mye.

edit: nah, bruker bare 1 skjerm. Men kan plugge i min gamle 19" tho.

Endret av Okei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...