Rekso Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Er ofte utlendinger over 25 som kjører dem da... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Bmw er billige biler! Å et moderne utsende til å være en snart 20 år gammel e36.. Thomas- Billige? Dyr forsikring og generelt høyere prisnivå enn sine konkurrenter kan vel ikke akkurat kalles billig? Og hva er så moderne på en E36? BMW er jo et av de merkene som har vært mest konservative hva utseende angår. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Er ofte utlendinger over 25 som kjører dem da... De eldre kjører Mercedes. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hva er egentlig greia med at (nesten) alle pakistanere, eller utlendinger generelt, absolutt må kjøre BMW? Er det en statusgreie? Er bare så teit IMO Dersom du har lest boken "Cash" av Jens Lapidus om Stockholms kriminelle underverden, så blir BMW der omtalt som "kokaintralle". Lenke til kommentar
TMB Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Her blir de omtalt som kebabtralle Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hender jeg stikker på hytta i Telemark. I de små bygdene er det ikke annet enn norske bønder med enten Audi eller BMW. I Oslo er synet på BMW helt annerledes. Sikkert grunnet at Oslo har så mange kulturelle forskjeller? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Mulig å spørre hvem bygder du har vært i Zonked223? Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) "Dalen". Der jeg merker mest, men kan være tilfeldig? Det er et inntrykk jeg har fått, mulig jeg tar feil. =) EDIT: Og Skien. Endret 21. januar 2010 av Zonked223 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 *Kremt* Skien er vel ingen bygd. Men ja, unge rånere i småbygdene som eksempelvis Bø bruker stortsett gamle Volvoer og eldre BMW. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Skien er vel ikke akkurat noen bygd, men det får være opp til deg å avgjøre Her kjører forresten folk alt ifra 80-talls Nissan Sunny til Skyline´r på hvite skilt hva gjelder japsebiler, noen i slitne BMW E30 og E28, men også noen i dønn strøkne E30´r med diverse under panseret, og noen ganske nye både 3´ere og 5´ere, mens det er få/ingen som kjører noe nyere Mercedeser enn W210/211.. Franskmenn er også ganske godt representert med både Renault og kanskje spesielt Peugeot, da med både 306, og 406, men også et par i 207/307.. Svensker er det også her, med både Saab og Volvo (200, 300, 700, 850, 900, men også her nyere biler som C30, S40, S60 og S80.. Anyways, spredninga er STOR, og ingenting er "typisk".. Vinterhalvåret er vel de litt eldre bilene med RWD å regne som mer "typisk", hvis jeg kan kalle det det.. Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Finn et annet bilmerke da, som leverer så "store" motorer orginalt og har et relativt moderne utseende som bmw.. Disse er av litt nyere årgang.. Men hvem ville akkurat DU gått for? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19000542 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20485856 Thomas- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) . Endret 16. mai 2017 av Slettet+13412342564 Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Er nok en stor forskjell rundt om i Norges land, men tror 3 serien er populær blant dem! Thomas- Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Det er vel kanskje få her inne som har vært i flere "bygder" enn jeg har vært. De siste tre årene har jeg kjørt rundt 200-300 mil pr. mnd. på vestlandet (Sogn og Fjordane - Møre og Romsdal) og i Nordland og Troms. Det er selfølgelig ikke KUN BMW som blir kjørt av utlendinger. Jeg vil ikke si "pakistanere" da det blir vanskelig å se gjennom bilruter hvor dem kommer fra. Men man ser jo tydelig at det er utlendinger ved at de er mørkhudede. Men oftest vil jeg si at i de "større" byene i utkant Norge som Tromsø/Ålesund/Molde/Florø/Førde etc. preges av at utlendinger kjører BMW. Og de fleste av BMW'ene som blir kjørt av utlendinger er "stylet" på merkverdige måter. Jeg har faktisk ikke sett så mange utlendinger i Audi, men Mercedes har jeg registrert dem kjøre rundt i. Men da eldre modeler ala 190E etc. Så ja.. jeg mener at BMW er den bilen som klart kjører av mest utlendinger som vil vise seg litt frem. Dem tror nok selv at dem har en knakande tøff bil, der dem kjører rundt i en 10 år gammel BMW 318-320 med latterlige mengder med styling påklistret. På de mindre stedene ala Kautokeio/Karasjok/Svelgen/Eikefjord etc etc. hvor innbyggertallet er vesentlig midre har jeg omtrent ikke registrert utlendinger i det hele tatt, og de få jeg har sett der kjører sjelden eller aldri BMW, men heller vanlige fremkomstmiddler ala standard Golf eller annet. Synes vi dog skal være forsiktige med å "henge ut" Pakistanere i denne tråden, da de fleste av oss ikke klarer og se hvilken etnisk opprinnelse dem har. Jeg ser også at ordet "Pakkis" har blitt nevnt i denne tråden... Dette synes jeg vi bør holde oss for god til og jeg mener vi bør ha en litt mer nyansert holdning til dette ved å diskutere "Pakistanere og BMW" på ett litt høyere nivå. Endret 21. januar 2010 av BjerkneZ Lenke til kommentar
haaker89 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Og hvorfor kjører Nordmenn så jævlig mye Toyota når de har penger til noe langt bedre? folk har da vell ikke råa til noe bedre, for selve bilen de får kjøpt hos Toyota koster ikke all verden å det gjør heller ikke vedlikeholdet heller. med Bmw, Mercedes og Audi koster flesk å kjøpe å enda mer å vedlikeholde. da hjelper det ikke hvor bra de er å kjøre når den eneste turen man får i de er fram å tilbake fra verkstedet å hjem. selvfølgelig satt på spissen, men det er ikke noe tvil om at tyskerne er mye dyrere og eie. å derfor velger folk noe som er litt mindre spennende, selv om Toyota har begynt å få noen ordentlige bra biler som f.eks nye landcruiser å avensis. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Finn et annet bilmerke da, som leverer så "store" motorer orginalt og har et relativt moderne utseende som bmw.. Disse er av litt nyere årgang.. Men hvem ville akkurat DU gått for? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19000542 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20485856 Toyota-en. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 BMW'en, uten tvil. Men så er jeg kanskje ikke helt upartisk heller da *klappe på bimmeren sin* Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Bmwen uten tvil. en gang bmw alltid bmw Men han som "satt på spissen" bmw og verksted syns jeg tar skammelig feil. Har selv bmw og flere bmwer i familien. 1serien til min far har enda ikke hatt noen feil, bare vanlige service. 5serien med 2.5tds har hatt noe mere feil blant annet med turbo og dieselsystemet. Min bmw har bare hatt problemer med at vannpumpen røk (ikke så rart da den var gått 160 000) og ellers ingenting. Kan man gjøre ting selv så er det helt likt hva man betaler mener nå jeg. Bmw er jo evighetsmaskin, samme med toyota. Mindre rust på bmw, mer på toyota. MAsse for og imot på alt som vanlig, men sålenge man klarer å gjøre ting selv blir det noenlunde likt. Pris hos toyota kontra bmw er syk, og er sykt dyrt hos bmw. Deler og alt er svindyrt, men vi har jo slike flotte internettbutikker som koed.no der ting koster en slikk og ingenting Det har man ikke til avensisen for å si det slik Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 er vel like mange unge nordmenn som kjører BMW, bil med moderne utseende, mye utstyr og kjøreglede for en veldig overkommelig penge. blir som å spørre hvorfor alle unge i utkant norge kjører 240. Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hva er egentlig greia med at (nesten) alle pakistanere, eller utlendinger generelt, absolutt må kjøre BMW? Er det en statusgreie? Er bare så teit IMO Vet ikke grunnen jeg, men BMW-3 serie er stygt som faen... Kanskje bare Volvo 2 og 7 serien som er mer harry en BMW-3 serie. De jeg ser her i området som kjører BMW er stort sett utlendinger eller 18-19 åringer i 90talls BMWr-3 serie med 400km++ på tellern og styla i stykker hele vogna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå