Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pakistanere og BMW?

TMB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan se for meg at for innbyggere i fattigere land enn vårt, kan ting som BMW-er bli selve toppen av drømmepyramiden. Når man så kommer til Norge og får en slik økonomi at bilen faktisk er innen rekkevidde, er det ikke så rart at man ender opp bak rattet på en.

Lenke til kommentar

Da spør jeg igjen.. Hvorfor valgte TS akuratt BMW?

Pakistanere kjører LANGT mer andre "typiske" pakkisbiler enn bare BMW..?

Den typiske bilen fra BMW, som en pakistaner sitter bak, er en 3 Serie E36..

Men, er også andre typiske modeller fra andre bilmerker, som feks Mercedes, hvor dem kjører eldre biler fra 90-tallet og til idag..

Jeg har vokst opp med masse pakistanere, og det er fler som kjører Mercedes og Audi, enn hva de kjører BMW..

Lenke til kommentar

har hørt en grunn til at pakistanere og andre nye landsmenn kjører BMW.

hvis de i sitt hjemland sier at de kjører en volvo XC60, så vet de ofte ikke om det er ett fly eller bil, evt. så vet de at det er volvo, som ikke er status biler(uavhengig av modell)

når man sier BMW så vet alle hva det er.

altså, de velger BMW for statusen dette gir i hjemlandet. samt at det er kanskje dette merket de drømte om da de var små.

hørte noe slikt for leeeenge siden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Våre nye landsmenn liker å kjøre tyske biler fra 90-tallet, slik som BMW, Mercedes og Audi.

Hvorfor? det må du nesten spør dem om.

Men det kan jo ha noe med økonomi å gjøre, dessuten er jo slike biler enklere/bedre å style (vet ikke noe om slikt med antar, rett gjerne på meg:)

Skremmende likt rånere på en måte, bare at ingen av delene liker hverandre (sett ut fra stereotyper, og hva jeg har observert)

Lenke til kommentar
Og hvorfor kjører Nordmenn så jævlig mye Toyota når de har penger til noe langt bedre?

Er vel fordi at de fleste av oss normenn ikke har noe behov for å vise oss frem. Vi bor i verdens rikeste land (eller vertfall ett av de rikeste)

Tenk hvis du hadde bodd i ett fattig land hele livet og ALDRI hatt mulighet til å en gang kjøpe deg en bil. Så kommer du til norge og får deg en normal jobb mens du deler husleien med 5 andre. Da har man plutselig råd til å kjøpe seg en BMW eller en annen fin bil for første gang.

Det kryr av pakistanere (eller utlendinger) som kjører noen år gammle BMW'er og mange av dem er også veldig harry.

Personlig så synes jeg ikke BMW er noe status lenger. Det er så absolutt flotte biler... men jeg har i det siste prøvekjørt flere biler, bla. en 2009 525D og jeg synes faktisk Audi A4/A6 virker mer påkostet.

Her om dagen så var jeg innom en BMW forhandler i Førde og forhørte meg om pris på en OK utstyrt 525D og prisen ble til slutt på svimlende 906.000,-(!!)

Joda... man får en 6'er under panseret og flotte elektriske skinnseter, men dette kan man også få i Audi til en brøkdel av summen og den samme opplevde kvaliteten til rundt 200.000,- lavere pris.

BMW er som sagt flotte biler, og personlig så stiller jeg altså Audi på linje med BMW. Mercedes synes jeg har tapt seg veldig i løpet av årene og for meg så er Mercedes av typen C200 en skikkelig gubbebil med plastic fantastic interiør.

Lenke til kommentar

Nja, rimelig bra speccet A6 Avant 2.7 TDI (190HK Quattro) fikk jeg til å bli 1080480kr ny

BMW 525d touring med røfft regnet samme spec (xDrive) ble 1002840

jeg vet ikke helt om det er helt den store forskjellen jeg ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Nja, rimelig bra speccet A6 Avant 2.7 TDI (190HK Quattro) fikk jeg til å bli 1080480kr ny

BMW 525d touring med røfft regnet samme spec (xDrive) ble 1002840

jeg vet ikke helt om det er helt den store forskjellen jeg ;)

Kom til rundt 800.000,- for 2.7TDI jeg da med S-line/milano-skinn/elektriske seter/xenon etc etc etc. for audien.

BMW'en (525D) kom til slutt å godt over en mill... med noenlunde samme utstyr.

Mulig det er motoren og avgiftene som ødelegger for BMW'en.... ?

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg, men det var forsvinnende lite forskjeller da jeg satte sammen :) Kan vel ikke være så store variasjoner på onlinebyggeren til audi basert på butikk du velger vel? (møller bil forus) - skjønt jeg valgte MYE ekstrautstyr på begge bilene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...