Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Oppmelding til privatisteksamen - "forbedre" eller "nytt" fag

Anbefalte innlegg

Skal melde meg opp til eksamener nå. Ser at det koster 730,- for å "forbedre" karakteren sin, mens det å ta det som "nytt fag" koster kun 350,-. For det første; dette er latterlig, men det er en annen sak. Jeg har 3 fag jeg har strøket i på standpunkt / eksamen. Hva skjer egentlig om jeg velger dem som "nytt fag"? Latterlig å måtte betale dobbelt bare fordi jeg har hatt det før!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke et nytt fag dersom du har strøket i det før.

Privatistgebyret man må betale i videregående opplæring for å få lov til å gå opp som privatist i et fag avhenger av hensikten med å ta faget, altså om man vil forbedre eller ta nytt fag. Har man til hensikt å forbedre en karakter på i et fag man har tatt fra før må man høsten 2008 i Oslo ut med 677 kroner for å få tatt faget på nytt. Dette gjelder også hvis man har fått karakter 0 eller 1 i faget. Tar man deriomt et fag for første gang holder det med 330 kroner per fag man tar i Oslo. Er man lærling skal man i Oslo ikke betale eksamensavgift.
Lenke til kommentar
Oppmeldingsperiode våreksamen:

1. – 20. januar

Jeg går på en privatskole og følgende salve får vi servert HVER ENESTE dag;

Eksamen arrangeres to ganger i året, i november/desember (høsteksamen) og i mai/juni (våreksamen). Oppmelding til høsteksamen foregår i perioden 25. august til 15. september. Oppmelding til våreksamen foregår i perioden 1. januar til 1. februar. Merk at absolutt siste frist for oppmelding er henholdsvis 15. september og 1. februar.

Capiche?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...