FWD Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hei, jeg har et nettverksrelatert problem som i det siste har blitt stadig værre. Med jevne mellomrom mister jeg tilkoblingen til nettet, og når jeg kjører troubleshooting står det at "The DNS server is not responding". Jeg hadde frem til i går en gammel Netgear router som jeg visste det var problemer med, så jeg fikk byttet denne med en router fra Jensen i håp om at dette ville hjelpe. Dette fikset dog ingen ting; problemet er der fortsatt. Er det noen som vet hva som kan være galt? Huseieren har vært i kontakt med internettleverandøren, og de sier at det ikke skal være noe feil fra deres side. Kan det for eksempel være problemer med modemet? Det kan også nevnes at når nettet er borte så kommer jeg ikke inn på innstillingene til routeren. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Sjekk at det ikke ligger falske oppføringer i HOSTS-fila på maskinen din. Veldig typisk at virus og annen søppel infiserer den. Lenke til kommentar
FWD Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 HOSTS filen min er fin, men det er 10 andre tilkoblet det samme nettet på daglig basis, så det kan kanskje tenkes at det er deres filer det er noe feil med? Kan også nevne at for å få nettet i gang igjen må jeg ta ut strømkabelen til modemet og routeren i et par sekunder, før jeg setter dem inn igjen. Da fungerer alltid nettet igjen. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Kan også nevne at for å få nettet i gang igjen må jeg ta ut strømkabelen til modemet og routeren i et par sekunder, før jeg setter dem inn igjen. Da fungerer alltid nettet igjen. Da er det ikke noe galt med nettet utenfor dine bokser, men feilen ligger da enten i router eller modem. Må du gjøre begge strømløse før det virker eller kan feilen lokaliseres til enten modem eller router? Det gjelder å feilsøke systematisk hvis man skal lykkes med å finne feilen. Endret 21. januar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
FWD Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har prøvd å være litt systematisk her, men jeg blir ikke klok. Det skjer ingen ting dersom jeg kun tar ut kontakten til modemet, routeren må også nappes ut. Dette er tilfellet med to helt forskjellige routere, så jeg tviler på at begge disse kan ha samme feil, da de er av to forskjellige produsenter, og den ene er helt ny. Skal prøve å dra ut kun routeren neste gang nettet failer, så skal jeg se om det funker. Ville uansett vært rart om det er routeren det hadde vært noe galt med. Lenke til kommentar
FWD Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Det funket å bare dra ut strømledningen til routeren, men kan fortsatt ikke skjønne at det kan være denne det er noe galt med. Har som tidligere nevnt hatt akkurat samme problem med to vidt forskjellige routere... Et annet rart problem når nettet "forsvinner" er at jeg fortsatt kan være på skype og steam og snakke med folk. Jeg får ikke opp msn eller noen internettsider, og troubleshooter sier at the dns server isnt responding. Jeg kan heller ikke starte noen spill når nettet er borte, mw2 henger seg i menyen, crysis singleplayer klarer ikke å starte, mens bf2 henger seg i løpet av introen. Jeg kan ikke skjønne hvordan alt dette kan skje bare ved at nettet er borte? Har kjørt både ad-aware og AVG på jakt etter virus, men finner ingen ting:-/ Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Det funket å bare dra ut strømledningen til routeren, men kan fortsatt ikke skjønne at det kan være denne det er noe galt med. / Du kan jo forsøke å oppdatere Firmawaren og se om det vil hjelpe. Noen modem har også innebygget router som kan komme i konflikt med den trådløse routeren din. Hvis det er tilfelle så må du slå av routeren i modemet slik at bare en router er aktiv. Jeg husker ikke om du listet opp type router og modem du hadde, men det finnes konferanser som kan hjelpe deg med configurering etc. hvis dette er problemet. Jeg knotet lenge med min DLink 624 før jeg fant rette oppsettet. Etter det så har den fungert eksemplarisk helt siden 2004. Lenke til kommentar
FWD Skrevet 24. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2010 Noen modem har også innebygget router som kan komme i konflikt med den trådløse routeren din. Hvis det er tilfelle så må du slå av routeren i modemet slik at bare en router er aktiv. Dette var et meget godt poeng, tusen takk for det:-) Skal prøve å se om det er noen innstillinger i modemet jeg kan endre på. Her er merke/modell på router og modem, i tilfelle noen har hatt liknende problemer og har noe å bidra med: Modem: Ventelo x8221r-B Router: Jensen Air:Link 29150 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå