Laffe Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Heisann. Jeg har kjøpt meg tv som har innebygd digital tv mottaker. og med det så må jeg betale NRK lisens har jeg fått vite. Huseieren sier at han har bestilt RIKStv, men vi har ikke fått noen kanaler enda. Når den rikstvn har kommet og kobler med til den(?) vil da den regningen automatisk gå vekk? Altså vil jeg få lisensen for neste halvår om jeg er tilkoblet toø dem? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Så lenge du har en mottaker uavhengig om du bruker den eller ikke må du betale lisens. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Ok. Så om man har f.eks 3-4 tvr med innebygd mottaker. så må man da punge ut 4tusenkr i lisens for de 4tvene? Det er jo SYKT?! Endret 20. januar 2010 av laffe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Riks-TV og NRK lisens er da to helt separate ting. Man betaler begge deler. At huseier kjøper Riks-TV abonnement får ingen betydning for deg, det er ikke noe du kan koble deg til. Man må ha et abonnement for hver TV. NRK lisens gjelder per husstand, uansett hvor mange TV'er man har. Endret 20. januar 2010 av Hårek Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Nei, man betaler kun 1 gang uansett hvor mange TVer som står på ditt navn. Så det som er lurt er å registrere TVen på foreldre o.l. når du kjøper den. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Ok, takk Da snakker jeg med huseieren. Ikke fader om jeg skla betale nrklisens for hele huset. Ser ut som jeg er den eneste i bygningen som har mottaker Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Les og bli klok: http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.4531829 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå