ツ - Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 kan noen gi meg eksempler ? tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
korehoret Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hvorfor lurer du på det egentlig? Fordelene er at du får flere og dyrere gaver til bursdag og jul Ulempene er at familien blir splitta Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Kan kun snakke av egen erfaring: Fordeler: En langt lettere og mindre konfliktfylt hverdag. Flere gaver til jul og bursdag. Noe som ikke var tillatt et sted kunne være tillatt et annet. Foreldre som virket mer lykkelige. Ulemper: Mindre tid til barna da de måtte jobbe for å få hjulene til å gå rundt. Det er mine erfaringer om dette, men det er svært mange år siden mine foreldre skilte seg, så mye av for og i mot er nok blitt ganske fjernt for meg. Jeg er i dag veldig glad mine foreldre fant ut å gå hver til sitt, og har egentlig aldri følt stor sorg for at det skjedde. Endret 20. januar 2010 av archongamer Lenke til kommentar
ツ - Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) gjør en sånn samfunnsfag oppgave og trenger hjelp siden jeg ikke har skilte foreldre har ikke så mye erfaring og derfor spør jeg dere hørt at man får stipend eller noe sånt? sant ? Endret 20. januar 2010 av EE_AOC Lenke til kommentar
Portnoy Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hvis dette er fordeler med å ha skilte foreldre fremfor å ikke ha det.. Så er jeg uenig i : "En langt lettere og mindre konfliktfylt hverdag." Men hvis spm er, fordeler ved å ha skilte foreldre fremfor "ulykkelige" foreldre som bor sammen, så enig!! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hvis dette er fordeler med å ha skilte foreldre fremfor å ikke ha det.. Så er jeg uenig i : "En langt lettere og mindre konfliktfylt hverdag." Men hvis spm er, fordeler ved å ha skilte foreldre fremfor "ulykkelige" foreldre som bor sammen, så enig!! Hvordan har du grunnlag for å være uenig i mine erfaringer? Som jeg presiserte var dette mine erfaringer. Lenke til kommentar
Portnoy Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Beklager.. catchet ikke det! Uansett, mulig du tolket det jeg sa litt feil. Jeg mente at hvis man kun ser på skilte foreldre vs ikke skilte. Så er det vanskelig å komme med en direkte påstand om hvilken situasjon som gjør hverdagen lettere og mindre konfliktfylt. Derimot er jeg helt enig hvis foreldrene ikke er lykkelige sammen, men fortsetter å bo sammen. Da vil jeg tro på generelt grunnlag at skilte foreldre vil gjøre hverdagen til barnet lettere osv. Skjønte du det? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Jepp, og jeg undret meg på om jeg ikke misforstod deg rett etter jeg skrev. Jeg er helt enig i at en midre konfliktfylt hverdag ikke er en påstand som er gjeldene for alle eller nødvendigvis mange. Jeg vokste opp i et voldelig hjem så lenge begge bodde sammen, mens fra dagen de ble skilt har jeg kun opplevd 2 slike episoder. Så for meg ble det en langt mindre konfliktfylt hverdag. Lenke til kommentar
Portnoy Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Da er det i hvertfall liten tvil om at de gjorde det rette valget! Endret 20. januar 2010 av Portnoy Lenke til kommentar
ツ - Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 tusen takk for svarene, hadde vært fint med litt flere negative sider men takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå