turbopia Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Trenger et objektiv til utebru, bilder av hunden og litt natur. usikker på hvor høyt i pris jeg vil gå men ikke av det dyreste. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Tamrom 17-50mm er et meget bra normal-objektiv. (Det er i hvert fall det objektivet jeg bruker mest) RandiA Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hva har du fra før? Det kan være kjekt å vite Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hva har du fra før? Det kan være kjekt å vite Mener du kamera eller objektiver? Jeg brukte Tamron på 400D først og nå på 50D. (Av objektiver har jeg både macro, tele, vidvinkel m.m.), men som sagt er det Tamron'n som er mest på. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Hei og velkommen til forumet. Jeg går utifra at du har kitobjektivet 18-55 uten IS "stabilisering". Du kan oppgradere det til et tilsvarende objektiv som er bedre og med IS,eller hvis du vil ha mer tele "zoom" vil jeg ikke anbefale og kjøpe dårligere/billigere en Canon 55-250 IS,dette er et objektiv som gir deg veldig mye fotoglede for en rimelig penge. Du kan sjekke hvordan de forskjellige brennviddene oppleves her. Endret 20. januar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg har den Canon 55-250mm og den er bra, men det er som sagt Tamron'n jeg bruker mest. RaandiA Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hva har du fra før? Det kan være kjekt å vite Mener du kamera eller objektiver? Jeg brukte Tamron på 400D først og nå på 50D. (Av objektiver har jeg både macro, tele, vidvinkel m.m.), men som sagt er det Tamron'n som er mest på. Tråden handlet vel om objektiv STår vel at vedkommende har ett 350D kamera. Så derfor syns jeg det kunne være greit å vite hva vedkommende har før man anbefaller noe Lenke til kommentar
turbopia Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Kit men det er ubrukeli etter at hunden vasket det for meg. Bruker bare kamrae ute. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hva har du fra før? Det kan være kjekt å vite Mener du kamera eller objektiver? Jeg brukte Tamron på 400D først og nå på 50D. (Av objektiver har jeg både macro, tele, vidvinkel m.m.), men som sagt er det Tamron'n som er mest på. Tråden handlet vel om objektiv STår vel at vedkommende har ett 350D kamera. Så derfor syns jeg det kunne være greit å vite hva vedkommende har før man anbefaller noe Sorry...min feil, misforsto her med blanding av personer Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Er du fornøyd med den brennvidden som kit-objektivet ga deg ? Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg veit ikke hva du kaller "ikke det dyreste", men jeg ser for meg at Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM må være det perfekte objektiv hvis man bare skal ha ett objektiv. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg veit ikke hva du kaller "ikke det dyreste", men jeg ser for meg at Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM må være det perfekte objektiv hvis man bare skal ha ett objektiv. Ja, om man kan klare seg uten et mer lyssterkt normalobjektiv så er jeg helt enig i dette. Brennvidden er etter mitt syn helt optimal, og i tillegg så er jo dette objektivet meget bra rent optisk. Bare så synd at Canon har priset dette alt for høyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå