Nevvis Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Skal kjøpe meg en 46" som skal brukes til film og xbox360, og satser på å holde meg under 10 000. Har det noe å si om jeg kjøper LCD eller plasma? Har sett på Sonys Bravia KDL-46V(/W)5500 og Panasonic TX-P46G10E, men tar gjerne imot andre forslag. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 plasma er best til film og vanlig TV, men den bruker mer strøm, er mer sårbar for skade, og taper mye farge om det er et lyst rom.. innbrenning er ikke lenger et stort problem da mange nye plasma tver må stå i over 15 timer før innbrenning er noe problem Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Takk for svar! Er det noen store ulemper/fordeler andre veien, dvs. med lcd? Det begynner å gå mot Sony Bravia KDL-46W5500 nå. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 problemene med lcd er svakere farge, etterslipp i bilde og ofte litt mer kornete bilde.. spesielt med litt dårlig bildekvalitet på det du ser på.. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 G10 er en av de bedre gaming tv-ene du finner der ute. Den har nesten ikke noe input lag i motsetting til lcd-er som stort sett har ganske mye. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg har selv en nyinnkjøpt Panasonic G10 42" plasmaskjerm og bruker den hovedsaklig til spill og film - noe den gjør utmerket. Deilig med praktisk talt null forsinkelser mellom bevegelse av tommelen og bevegelse på skjerm og den er solid både med tanke på sortnivå, kontrast, farger. You name it og jeg vil tørre å påstå at denne TV´en takler det og til den latterlig lave prisen (ca 8000kr) er det intet annet enn et røverkjøp av rang. Om du er redd for innbrenning kan jeg si deg at jeg har spilt like mye som jeg gjorde på min gamle LCD - dvs flere timer daglig - uten noen form for innbrenning overhodet. For å få innbrenning her i gården er den nødt til å stå med det samme bildet i flere døgn i strekk. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Det snakkes mye om etterslep og farger her. Når det gjelder Plasma VS LCD så er det jo sortnivå som er den største forskjellen. Både etterslep og farger er helt kurant på nyere LCD, mens filmbilder med mørke scener ofte blir lite detaljerte og veldig blasse. Skal du spille og se film i en fullt opplyst stue kan LCD være tingen, men hvis førstevalget er film, og du liker å dempe lyset og få kinofølelse, er plasma kongen. Endret 27. januar 2010 av Junkers Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Takker for alle svar. gikk for Sonyen, som nå har ligget på en postterminal i nesten to døgn, så er vel ikke lenge til posten bestemmer seg for å sende den videre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå