Gå til innhold

46" til xbox/film, plasma eller LCD?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en 46" som skal brukes til film og xbox360, og satser på å holde meg under 10 000. Har det noe å si om jeg kjøper LCD eller plasma?

Har sett på Sonys Bravia KDL-46V(/W)5500 og Panasonic TX-P46G10E, men tar gjerne imot andre forslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en nyinnkjøpt Panasonic G10 42" plasmaskjerm og bruker den hovedsaklig til spill og film - noe den gjør utmerket. Deilig med praktisk talt null forsinkelser mellom bevegelse av tommelen og bevegelse på skjerm og den er solid både med tanke på sortnivå, kontrast, farger. You name it og jeg vil tørre å påstå at denne TV´en takler det og til den latterlig lave prisen (ca 8000kr) er det intet annet enn et røverkjøp av rang.

Om du er redd for innbrenning kan jeg si deg at jeg har spilt like mye som jeg gjorde på min gamle LCD - dvs flere timer daglig - uten noen form for innbrenning overhodet. For å få innbrenning her i gården er den nødt til å stå med det samme bildet i flere døgn i strekk.

Lenke til kommentar

Det snakkes mye om etterslep og farger her.

Når det gjelder Plasma VS LCD så er det jo sortnivå som er den største forskjellen.

Både etterslep og farger er helt kurant på nyere LCD, mens filmbilder med mørke scener ofte blir lite detaljerte og veldig blasse.

Skal du spille og se film i en fullt opplyst stue kan LCD være tingen, men hvis førstevalget er film, og du liker å dempe lyset og få kinofølelse, er plasma kongen.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...