Gå til innhold

Stilren kasse med mulighet for vannkjøling

Anbefalte innlegg

Da var det på tide å bygge en ny PC igjen, og for første gang vurderer jeg også sterkt vannkjøling. Siden jeg har ingen erfaring fra før av er min plan å kjøpe en 2x120mm-radiator og kun kjøle CPU til å begynne med, og da aller helst montere denne i toppen.

Av erfaring så betyr også "til å begynne med" egnentlig "for alltid" så ikke overvei oppgraderingspotensialet.

Det jeg trenger er forslag til kabinetter, og gjerne innspill på hvordan jeg skal montere radiatoren. Kabinetter må være stilrent i retning Lian-li, og jeg vil helst slippe å kjøpe et svært maxi tårn. Mulighet for vindu er noe jeg verdsetter, og jeg har egentlig ikke satt noen makspris, men om jeg har råd til tomatbønner etterpå så er selvfølgelig det en fordel. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett på det kabinettet, men selv om det offisielt oppfyller kravene mine så syntes jeg det ser stygt ut. Jeg lurer også på om det i det hele tatt er nødvendig med et så stort kabinett?

Et kabinett jeg så litt på tidlig er Lancool PC-k62/ Lian-Li PC-P50, men etter innspeksjon av bilder måtte jeg konkludere med at det ikke er plass til radiator på innsiden i toppen.

Dersom jeg skærer hull og monterer både vifter og radiator på utsiden; vil jeg da egentlig kunne velge en hvilket som helst kabinett med PSU i bunn? Vil det i såfall se greit ut? Nå som jeg leter etter det er det vanskeligere å finne relevante case-mods enn jeg trodde.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

800D. Uten tvil. Sjekk youtube så ser du hvor god plass du har.

Jeg skjønner ikke at Lian Li er så populært. Får jo ikke så altfor mye hvis du regner i forhold til pris!

De er lekkre og praktiske, ikke tolk meg feil! Men verdt den STIVE prisen?..njæ

Lenke til kommentar
Har selv Dette kabinettet og er fornøyd med det.(Fås i sort eller sølv)

Har 2 stk 120x3 radiatorer montert inni ATCS 840.

Dette kabinettet ville jeg også anbefalt, ekstremt god plass, og plass til double- eller triple radiator i topp :)

Samt Obsidian 800D, og Fractal Designe R2 (vet ikke hvordan dette gjør seg med vannkjøling)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det virker som det er problemer med leveranse av mange kabinetter fra Lian-li. Jeg kunne blant annet ha tenkt meg et A77, men det kan jeg visst se like langt etter.

Det eneste kabinettet jeg seriøst vurderer er CM ATC 840, som ThePainx linket til tidligere. Jeg er imidlertidig ikke helt overbevist over utseende, som jo er det som teller mest når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar

Tips: Om du velger å gå for vannkjøling og i tillegg er fersk, bruk litt ekstra penger på disse komponentene, ettersom vann/væske og elektronikk ikke hører sammen.

Har personlig driti meg ut på dette en gang, og det var veldig surt. Løste seg til slutt, men det tok sin tid.

Dangerden er hvertfall ett av merkene å satse på.

NB: Husk at en ny maskin kan begynne å pipe grunnet ingen vifte tilkoblet CPU, så den tror den ikke får kjøling. Må endres i Bios ved oppstart.

Og btw, meget snasent valg av kabinett. Mer stilrent får du ikke. Grattis :)

EDIT: Likte to ting godt. Den ene er monteringen av PCI enheter ut bak, som nå er kun med en hurtigkobling og ikke skruer.

Nummer to er det åpne hullet ut bak hovedkort trayet, så man både ser mye óg har plass til å jobbe med en grosse cpu-kjøler når hovedkortet faktisk er MONTERT. Genialt!

Dog likte jeg ikke at de har gått tilbake i tid, angående montering av disker. Liker da bedre slik det er i mitt PC-P80B, at man skrur i skruene i diskene på forhånd, og så er det bare å slide dem inn én etter én.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...