Heatsink Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Da var det på tide å bygge en ny PC igjen, og for første gang vurderer jeg også sterkt vannkjøling. Siden jeg har ingen erfaring fra før av er min plan å kjøpe en 2x120mm-radiator og kun kjøle CPU til å begynne med, og da aller helst montere denne i toppen. Av erfaring så betyr også "til å begynne med" egnentlig "for alltid" så ikke overvei oppgraderingspotensialet. Det jeg trenger er forslag til kabinetter, og gjerne innspill på hvordan jeg skal montere radiatoren. Kabinetter må være stilrent i retning Lian-li, og jeg vil helst slippe å kjøpe et svært maxi tårn. Mulighet for vindu er noe jeg verdsetter, og jeg har egentlig ikke satt noen makspris, men om jeg har råd til tomatbønner etterpå så er selvfølgelig det en fordel. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Corsair Obsidian 800d Etter min mening et tilnærmet perfekt kabinett, hvis man ser bort fra vinduet. Det er stilrent som få, og goood plass til vannkjøling. Hadde jeg ikke hatt en trang til å herpe alt jeg kommer over av kabinetter og hardware, så hadde jeg kjøpt et selv. Desverre, så koster det. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Jeg har sett på det kabinettet, men selv om det offisielt oppfyller kravene mine så syntes jeg det ser stygt ut. Jeg lurer også på om det i det hele tatt er nødvendig med et så stort kabinett? Et kabinett jeg så litt på tidlig er Lancool PC-k62/ Lian-Li PC-P50, men etter innspeksjon av bilder måtte jeg konkludere med at det ikke er plass til radiator på innsiden i toppen. Dersom jeg skærer hull og monterer både vifter og radiator på utsiden; vil jeg da egentlig kunne velge en hvilket som helst kabinett med PSU i bunn? Vil det i såfall se greit ut? Nå som jeg leter etter det er det vanskeligere å finne relevante case-mods enn jeg trodde. Endret 23. januar 2010 av Heatsink Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Se på Cosmos S og Haf. De egner seg bra for vannkjøling også Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg hadde for noen dager siden egentlig bestemt meg for et Lian-LI PC-A71, med en trippel radiator i topp. Etter litt søking derimot virker det som om kabinetter er utsolgt så og si over hele verden, og jeg er lite optimistisk til at det kommer tilbake i nær framtid. Så da var jeg egentlig tilbake der jeg startet Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ikke rart den kassa er utsolgt, for å si det sånn Men om den egner seg til vann, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 800D. Uten tvil. Sjekk youtube så ser du hvor god plass du har. Jeg skjønner ikke at Lian Li er så populært. Får jo ikke så altfor mye hvis du regner i forhold til pris! De er lekkre og praktiske, ikke tolk meg feil! Men verdt den STIVE prisen?..njæ Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har selv Dette kabinettet og er fornøyd med det.(Fås i sort eller sølv) Har 2 stk 120x3 radiatorer montert inni ATCS 840. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har selv Dette kabinettet og er fornøyd med det.(Fås i sort eller sølv)Har 2 stk 120x3 radiatorer montert inni ATCS 840. Dette kabinettet ville jeg også anbefalt, ekstremt god plass, og plass til double- eller triple radiator i topp Samt Obsidian 800D, og Fractal Designe R2 (vet ikke hvordan dette gjør seg med vannkjøling) Lenke til kommentar
AshNebus Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Har sett etter A71F siden før jul men det virker sabla vanskelig. Det finns heller ingen B10 og leverings datoene rykker stadig lengre bakover :s Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Det virker som det er problemer med leveranse av mange kabinetter fra Lian-li. Jeg kunne blant annet ha tenkt meg et A77, men det kan jeg visst se like langt etter. Det eneste kabinettet jeg seriøst vurderer er CM ATC 840, som ThePainx linket til tidligere. Jeg er imidlertidig ikke helt overbevist over utseende, som jo er det som teller mest når alt kommer til alt. Lenke til kommentar
AshNebus Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Netshop har fått inn A71F i dag De har A70 og A77 og Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Plukka det opp på posten i dag. Lager en liten worklogg om jeg kommer meg rundt til å skaffe vannkjøling. Edit: ja det ble A71F Endret 18. februar 2010 av Heatsink Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Tips: Om du velger å gå for vannkjøling og i tillegg er fersk, bruk litt ekstra penger på disse komponentene, ettersom vann/væske og elektronikk ikke hører sammen. Har personlig driti meg ut på dette en gang, og det var veldig surt. Løste seg til slutt, men det tok sin tid. Dangerden er hvertfall ett av merkene å satse på. NB: Husk at en ny maskin kan begynne å pipe grunnet ingen vifte tilkoblet CPU, så den tror den ikke får kjøling. Må endres i Bios ved oppstart. Og btw, meget snasent valg av kabinett. Mer stilrent får du ikke. Grattis EDIT: Likte to ting godt. Den ene er monteringen av PCI enheter ut bak, som nå er kun med en hurtigkobling og ikke skruer. Nummer to er det åpne hullet ut bak hovedkort trayet, så man både ser mye óg har plass til å jobbe med en grosse cpu-kjøler når hovedkortet faktisk er MONTERT. Genialt! Dog likte jeg ikke at de har gått tilbake i tid, angående montering av disker. Liker da bedre slik det er i mitt PC-P80B, at man skrur i skruene i diskene på forhånd, og så er det bare å slide dem inn én etter én. Endret 19. februar 2010 av PrayingMantis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå