hartvedten Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 hei, jeg oppdaget i går at jeg ikke klarer å gå inn på /c på maskinen, jeg er lite flink med data, så de IT ansvarlige snakket om at jeg måtte reformatere PCen min. Når jeg høyreklikker /c trykker jeg på reformater, men den sier at jeg må avslutte alle programmer, men jeg har lukket alle vinduer. PCen har en hardisk delt opp i /C og /D men /D disken fungerer helt fint. Jeg vil helst ikke formatere PCen min, er det noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Du kan ikke trykke på formater på C om OS ligger på C. Hvor ligger oprativsystemet ditt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Den vanlige misforståelsen om hva formatering er, og feil bruk av begrepet. Det den IT ansvarlige egentlig skulle sagt var at du må reinstallere Windows. Formatering er bare en liten del av en slik operasjon, det gir deg bare en tom disk. Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 så hvis jeg ikke har en windows CD kan jeg ikke gjøre dette selv ? men men..... Er det ingenting jeg kan gjøre for at PCen "finner /C ? Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Da ligger vel ikke OS på C om den ikke finner den? Når forsvant den? Sett den før? Sjekket kabler? Egen disk? eller en partisjon? Ser du den i bios? /oppstart? Om den er ny må man ofte gi den et navn for at den skal dukke opp. Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Har du IT ansvarlige der (er det jobbPC eller hva?) så kan vel de hjelpe deg? Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Tror dette har med at jeg prøvde å laste ned world of warcraft på PCen, jeg fikk den helt blank tilbake, så prøvde jeg å laste ned wow igjen fra deres sider, og det samme problemet skjer. Jeg prøver å slette programmet, men den fortsetter å nekte meg tilgang til både C/ og mappen på D/ som jeg faktisk la den inn på. Noen som vet hva dette kommer av, fordi jeg har lastet ned spillet før, men aldri hatt problemer med det. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Prøv å start maskinen i sikkermodus, for deretter forsøke slette mappen du vil fjerne. Eller det kan være så enkelt som å slette den fra "legg til/fjern programmer" som du finner i kontrollpanel. Endret 21. januar 2010 av arjato Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Tror dette har med at jeg prøvde å laste ned world of warcraft på PCen, jeg fikk den helt blank tilbake, så prøvde jeg å laste ned wow igjen fra deres sider, og det samme problemet skjer. Jeg prøver å slette programmet, men den fortsetter å nekte meg tilgang til både C/ og mappen på D/ som jeg faktisk la den inn på. Noen som vet hva dette kommer av, fordi jeg har lastet ned spillet før, men aldri hatt problemer med det. Rett meg hvis jeg tar feil, men dette høres da ut for meg som en skolepc. Dersom det stemmer, er det de IKT ansvarlige på din skole som styrer hvordan og hvorfor osv. Du er leietaker av PC'n til den er betalt ut, i den forstand at den er ikke "din" før du er ferdig på skolen. Nå høres jeg selvsagt veldig prekende ut, men det er slik det er. Jeg vet at noen skoler legger inn sperringer osv. for å hindre elever i å laste ned/installere spill, og det er de som bestemmer. Hvis det faktisk er noe galt med PC'n, er det også IKT sitt ansvar å hjelpe deg med det. Dersom dette ikke er en skolePC, men en privatpc som du har tatt med til noen IT folk av en eller annen grunn, får du bare ignorere alt over Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Dette er nok en skolepc. Har selv en skole pc selv om det er en hp 6530b. Men lo innmari godt når jeg leste problemet ditt. :!: Jeg vil uten videre info si at, dersom dette er en skoelpc. Så er grunnen til at du mangler tilgang til wow mappa og c:\windows rett og slett at du har en trojan på pc'en. 100105-Trojan-PSW.Win32.Agent.owa Dette må du gjøre nå 1. Last ned combofix herifra http://www.bleepingcomputer.com/combofix/how-to-use-combofix 2. Kjør programmet og gjør som det sier, da vil den fjerne trojanen og gi det tilbake tilgang til c:/windows, wow mappa. og burde fikse evt WLM pålogging buggs. 3. Veldig vitkig her. gå inn på en annen pc, som du vet er trygg, og skifte wow passordet ditt med en gang, egentlig burde vel gjøre dette aller først. kompisene mine ble keylogga. Ps: Hvis combofix ikke fungerer pga "missing regedit.exe" så må du manuelt skaffe rettigheter til c:\windows. Si ifra om dette skjer. og også: hvis dette ikke er en skolepc har jeg driti meg ut litt, menmen. Mtp at mange av mine venner med skolepc'er også ble infisert med den nøyaktig samme trojanen og de samme symptomene er jeg ganske sikker på at det er noe sånt det dreier seg om vi har foresten full tilgang på pc'ene våre. blir litt mer problemfullt dersom du ikke klarer å legge inn combofix Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Du høres veldig sikker ut på at det er en trojan uten egentlig å vite det? Hva med å be ham skanne PC'n sin med MAlwarebytes først i det minste? Jaja. Håper du får fikset problemet, TS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå