Djfreedo Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Hei. Bare lurer på hvordan man holder en dress ren. Må man ta den med til rensing hver gang man vil "vaske" den? Endret 20. januar 2010 av Djfreedo Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 - Flekker: Prøv med våt klut. Hvis det ikke fungerer, rens. - Lukt: Heng den ute i noen timer. Hvis det ikke funker, rens. - Skrukker: Heng på badet, skru på dusjen på full varme, lukk alle dører så rommet fylles med damp og vent noen timer Funker det ikke, rens. Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 Si hvis du tar på deg dressen klokka 18:00 og skal på vors, for så å dra på et utested med masse folk til 03:30 for så å dra på nach og være der til 07:00. Da er den ikke ren lenger. Skal jeg bare henge den ute i noen timer eller på badet? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 Lukter den, heng den ute. Er den skrukkete, heng den på badet. Heng den helst ute med en gang, så den tørker i fri luft, for så å henge den på badet når den er tørr. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) fkm rakk det før meg Endret 20. januar 2010 av Kavinsky Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 Noen som veit hvor jeg kan gå å kjøpe dress i Oslo? Tenker å bruke 5-6k. Tips til hvilke type/farger jeg kan se på? Med vest eller ikke? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 For 5-6k så hadde jeg valgt en svensk en. Filippa K, J.Lindeberg eller ToS. Farge bør være navy eller charcoal. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 Anbefaler Filippa K! De selges på blant annet S&S og Tatler, men vet ikke hvor mye dresser de har på Tatler... De har også egen butikk i Skovveien. Men ta deg en tur på S&S, der finner du garantert en bra dress. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 Ikke ta deg en tur på S&S, og ikke kjøp fra svenske merker. Jeg ville gått på Gunnar Øye eller Ferner og sett om de har noe på salg. Finner du en dress på 50 % som opprinnelig kostet 10 000 er den langt bedre enn noe du får fra svenske merker. Om du ikke finner noe der kan du gå på S&S e.l. og kjøpe en dress fra merkene de andre har nevnt, for det er absolutt ikke noe galt med dem, det er bare det at du kan få en bedre dress nå som det er salg! Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Kan noen komme med tips om hva som ser bra ut når det gjelder fargekombinasjoner? Charcoal dress - Hvilken farge på skjorte og slips? Navy dress - Hvilken farge på skjorte og slips? Vest under? Hvilke farger passer best på dress og skjorte til: Å dra på utesteder Julebord o.l Jobbintervju (kanskje litt å ta i her, men) Begravelse Konfirmasjoner, jubileumer og andre lignende slektstreff Jeg kommer til å kjøpe meg 2-3 dresser og da helst noe som passer alle kategoriene over. Starter med en som passer til byturer (dvs fylla). Endret 20. januar 2010 av Djfreedo Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 Fredrik: Det er sant Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Hvilke farger passer best på dress og skjorte til:Å dra på utesteder Julebord o.l Jobbintervju (kanskje litt å ta i her, men) Begravelse Konfirmasjoner, jubileumer og andre lignende slektstreff Farger på skjorte og slips er enkelt, det skjønner du av deg selv. Grå (charcoal) passer til ALT. Navy passer til det meste. Sort passer ikke til noe særlig, bortsett fra hvit skjorte på gallamiddag og begravelse. Det er en venlig misforståelse at sort dress er det eneste akseptable i begravelser, men så lenge dressen er mørk går det greit om den er grå/blå også. Selvfølgelig er det mest korrekt med sort, men du vil ha mye større glede av en dress som ikke er sort. Jeg ville startet med en grå dress. Det passer til (så og si) alle farger, og ser som oftest bra ut. Etter det ville jeg kjøpt etter behov. Er du ofte i begravelse, kjøp sort. Er du som de fleste andre i begravelse hvert 3-4 år (mao sjelden) ville jeg kjøpt navy. Endret 20. januar 2010 av fkm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå