Gavekort Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det å trekke inn sertifikatet trenger ikke å bety at du gjorde et brudd på trafikkloven. Det er mange pedofile, mordere ect. som mister lappen. Her er det snakk om Thomas Nodland, han ble dratt inn lappen fordi han har mangel på edruelighet (§ 34 veitrafikkloven). Grunnen til at dette skjedde var fordi han gang på gang viste at han var voldelig, farlig og lite respektfull i fylla. Og som det heter så skal gjentatte lovbrudd straffes hardere. Det er ingen menneskerettighet å ha sertifikatet, så om du har gjort deg fortjent til det så blir det dratt inn. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det er ikke bare snakk om Thomas, men også 14 andre. Det er ingen menneskerettighet å ha sertifikatet, så om du har gjort deg fortjent til det så blir det dratt inn. Han har ikke gjort seg fortjent til det.. Som har blitt sagt før.. Gud. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Dette er en sak der påtalemakten har tatt seg vann over hodet. I mine øyne, that is. Det er mulig jeg er gammeldags, men jeg innbiller meg at formålet med loven er å frata mennesker som har alvorlige rusproblemer førerkortet før de kjører i fylla. At man drikker i helgene og sloss betyr ikke at man har alvorlige rusproblemer, ei heller at man er i risikosonen for fyllekjøring. Og før noen anklager meg for alkoholisme, jeg drikker lite, men dyrt. Man kan like det eller ikke, men førerkort er for veldig mange en livsnødvendighet, særlig for en yrkessjåfør, som Nodland. Det er en utbredt problemstilling at politi og påtalemyndighet alt for ofte ser seg ut mennesker de anser for å være "problemindivider", og bokstavelig talt leter etter hver eneste mulighet for å 'ta' vedkommende. Jeg mistenker at dette har spilt en rolle i denne saken, dog, det er kun en spekulasjon fra min side. Det som kanskje gjør meg mest opprørt og irritabel er at påtalemyndigheten med påtatt selvfølgelig og ubevisst arroganse kvitrer som en skolejente som nettopp har fått ny mobil og er kjempeutrolig stolt, og dessuten sier at dette er noe man bør gjøre mer av. Gode gud. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Dette er en sak der påtalemakten har tatt seg vann over hodet. I mine øyne, that is. Men de ser ikke ut til å drukne.. Jeg tror de er fullstendig klar over hva de driver med, og at det hele er direkte ulogisk, men nå får de endelig utnyttet loven, slik så mange forbrytere har gjort før dem. Drittsekk, eller ikke, denne Thomas er helten min. Hvorfor? Fordi han har tatt det til retten, slik at det kan settes en korrekt presidens angående slike saker. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 FDR, Mandela, de er helter. Men det er definitivt applauderbart (nytt ord?) at denne karen tar opp kampen. Det er alt for mange tilfeller der påtaltemyndighetene kjører over unge sjåfører. Fordi ingen tør å sloss mot dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå