Søppelsveitt Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Hei Har en 3 år gammel Dell XPS M1730 som fusker. Fikk et par blåskjermer med påfølgende reboot. Ca. en uke senere vil den nå ikke starte. Får opp "DELL- skjermen" før maskinen går i grått. DVS skjermen fungerer, men windows starter ikke. Vifter starter og jeg mener jeg kan høre disksnurring også(ikke 100% sikker). Har kjørt noe kalt "diagnostics" som tilsynelatende kunne melde at alt skulle være i orden. Skjønner at det er tid for formatering, men var ikke helt klar for det nå. Kjører Windows XP pro. EDIT: Jeg har kjørt full DELL diagnostics nå. Alt skal være i orden! Win booter ikke. Heller ingen oppstartsalternativer, bortsett fra CD. EDIT2: Hvis jeg trykker en eller annen tast som ikke har standard- funksjon etter DELL skjermen, mens den streken enda blinker, så kommer jeg til Maskinvarekonfigurasjon/gjennoppretting. Der er det et valg som heter profil1, men til syvende og sist, så skjer det ikke noe mer enn at jeg får en gråsvart skjerm igjen. EDIT3: Da har jeg gitt opp. Skrudde ut disken og satt den inn i en stasjonær. Fikk kopiert over det som var verdt det, og formatert disken. Så skal jeg fyre inn nytt os. Bare synd jeg formaterte vekk lisensiert programvare til flere titusner.... takker for svar Endret 23. januar 2010 av Søppelsveitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå