Gå til innhold

Multicom Compal KHLB2 vs Multicom Compal NBLB2? 10500,- begge to

Anbefalte innlegg

Noen som har en mening om hvilken man burde velge for gaming og vanlig bruk?

Har hørt at 5650 ikke er helt oppdatert når det gjelder drivere? Yter ikke maks enda?

Multicom Compal KHLB2

-Intel® Core™2 Duo T9600 prosessor, 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

-Intel® Turbo Memory 4GB

-4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB

-ATI Mobility Radeon HD 4650 512MB DDR3

Multicom Compal NBLB2

-Intel Core i7-720QM 1.60-2.80GHz (Turbo Boost) Quad Core 1333MHz 6MB 45W 45nm

-4GB DDR3 (2x2GB) 1333MHz SO-DIMM

-ATI Mobility Radeon HD 5650 1GB GDDR3

Begge med 1920x1080 LED skjermen.

Skal snart kjøpe ny PC og trenger tips, anbefalinger og erfaring.

Her har jeg justert de til 10500kr begge to.

Takk på forhånd :)

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drivere til 5650 blir bedre med tiden, kan ikke forvente topp software med en gang :) Ytelsen og ikke minst byggekvaliteten er bedre på NBLB2. Ser ingen særlige grunner til å velge KHLB2.

Jeg bestilte NBLB2 for ca 11 000 tidligere i dag, gleder meg stort!

Lenke til kommentar

Okey, var veldig usikker på hvorfor frameraten var så dårlig på de norske testene.

Notebookcheck ligger 5650 generelt høyere i fps enn 4650 og scorer generelt høyere på resten også. Har også lagt merke til at dette kortet scorer mye bedre på tilsvarende spill i andre land.

Jeg har ikke noe hastverk med å bestille så jeg klarer å vente litt på NBLB2 :)

Men spørsmålet jeg ikke har klart å finne helt svar på enda er om det er verdt å velge

Intel Core i7-720QM 1.60-2.80GHz (Turbo Boost) Quad Core 1333MHz 6MB 45W 45nm fremfor

Intel Core i7-620M 2.66-3.33GHz (Turbo Boost) Dual Core 1066MHz 4MB 35W 32nm.

Mange spill bruker jo kun 2 kjerner og da er jo det i grunnen bedre med 2 kraftigere kjerner enn 4 svakere? 280,- kroner mellom dem.

Lenke til kommentar

Blir nok i hovedsak spilling ja :p Kommer til å ta denne med til skolebruk også da.

Har filmet og redigert filmer av spill på min stasjonære PC med dual core 3,2ghz uten problem. Driver heller ikke med noe særlig encoding/decoding av forskjellige filmfiler og sånn heller. Derfor tror jeg at 2 kjerner og 2MB l2-cache mindre ikke gjør noe.

Satser på å bestille denne nå i starten av februar en gang :)

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Hei :) tenker også på å kjøpe Compal NBLB2.

15.6" LED Full-HD 1920x1080

Intel Core i7-720QM 1.60-2.80GHz

ATI Mobility Radeon™ HD 5650 skjermkort med 1GB GDDR3 minne

320GB SATA 7200RPM

8GB DDR3 (2x4GB)

BluRay spiller og DVD-brenner

Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

"Sharp edge" tastatur

Men tenker også på Multicom Xishan W760 som jeg syns er mye stiligere. Eneste forskjell i performance er vell grafikkortet som er ''ATI Mobility Radeon HD 4570, 512MB GDDR2 minne''

Det presterer vell ikke i nærheten av HD 5650...

Tenker å bruke pcen til videoredigering og en del spilling. Så hva tror dere er det beste valget? Compal NBLB2 eller Xishan W760? Med tanke på grafikkortet.

Takk:)

Lenke til kommentar

NBLB2 yte klart bedre i spill, og det ser ut som om de har den samme prosessoren, så videoredigering vil de nok fungere omtrent like bra til (hvis du kan bruke GPU-akselerasjon, vil NBLB2 yte bedre her også). Xishan W760 er imidlertid litt billigere, men etter min mening er økningen i grafikkytelse verdt pengene du bruker om du skal spille. 5650 støtter også DirectX 11.

4570 i spill: http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobil...70.13885.0.html

5650 i spill: http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-...50.23697.0.html

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Har tenkt det samme som deg ErlendR91, men har litt annerledes tilpasning. Tror jeg kommer til å bestille NBLB2 litt uti februar og tror jeg kommer til å bli fornøyd :) Har allerede en stasjonær pc fra multicom og de har veldig god service. Storfornøyd hittil :) 5650 vil sikkert få nye drivere om ikke så lenge, så da tror jeg den takler spilling/redigering/ og det aller meste med god ytelse.

320GB SATA 7200RPM

4GB 1333MHz DDR3

"Sharp edge" tastatur

Lenke til kommentar
Har tenkt det samme som deg ErlendR91, men har litt annerledes tilpasning. Tror jeg kommer til å bestille NBLB2 litt uti februar og tror jeg kommer til å bli fornøyd :) Har allerede en stasjonær pc fra multicom og de har veldig god service. Storfornøyd hittil :) 5650 vil sikkert få nye drivere om ikke så lenge, så da tror jeg den takler spilling/redigering/ og det aller meste med god ytelse.

320GB SATA 7200RPM

4GB 1333MHz DDR3

"Sharp edge" tastatur

Okei:)Men drivere kan man vel bare laste ned så fort de kommer ut? :p Vil gjerne bestille så fort som mulig:P hehe

Og en ting til, hvor stor forskjell er det egentlig mellom 4 GB ram og 8 GB ram. Hvor mye bedre blir ytelsen? takk.

Lenke til kommentar

Ja drivere vil bli lagt ut på ATI sine sider og mest sannsynli vil det oppdateres automatisk, eller bli lagt til i Windows update eller noe. Det gjorde det ihvertfall med nVidia kortet på gamle PC'en. Snakket med multicom og de sa at ATI oppdaterer drivere hver måned.

8GB er bedre, men får bare utnyttet ca. 6,4GB av de 8 pga. 64-bit Windows. Jeg tar 4GB 1333MHz fordi det er billigere enn 8 :p Har hatt 4GB i lengre tid med Vista uten problem og W7 skal bruke enda mindre minne, så tror det holder.

UrgeLoL, vet du om de har alle deler på lager nå?

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar
Ja drivere vil bli lagt ut på ATI sine sider og mest sannsynli vil det oppdateres automatisk, eller bli lagt til i Windows update eller noe. Det gjorde det ihvertfall med nVidia kortet på gamle PC'en. Snakket med multicom og de sa at ATI oppdaterer drivere hver måned.

8GB er bedre, men får bare utnyttet ca. 6,4GB av de 8 pga. 64-bit Windows. Jeg tar 4GB 1333MHz fordi det er billigere enn 8 :p Har hatt 4GB i lengre tid med Vista uten problem og W7 skal bruke enda mindre minne, så tror det holder.

UrgeLoL, vet du om de har alle deler på lager nå?

Nei du får ikke bare utnyttet 6,4 GB av de 8 GB. Hvor har du det i fra? Selv om at 32 bits windows bare utnytter ca 3,2 GB så betyr det ikke at 64 bits windows bare utnytter 6,4 GB. :p

Windows 64 skal vel i teorien støtte 16 terabyte med ram.

De venter på hovedkortet, så alt er ikke inne ennå. Men har bestilt slik at jeg får kølapp, så får det heller bare bli godt ut i februar før jeg får maskinen. Finner jeg noe bedre i løpet av den tiden så avbestiller jeg bare.

Lenke til kommentar

Okey, beklager. Tenkte litt for enkelt der, men jeg tar bare 4GB likevel for å holde prisen nede.

Edit:

Er det merkbar forskjell fra 1366x768 til 1920x1080? 800,- forskjell, så lurer på om jeg kan spare litt her :p

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar
Okey, beklager. Tenkte litt for enkelt der, men jeg tar bare 4GB likevel for å holde prisen nede.

Edit:

Er det merkbar forskjell fra 1366x768 til 1920x1080? 800,- forskjell, så lurer på om jeg kan spare litt her :p

1920x1080 er ett must for meg i allefall. Muligheten for denne løsningen er en av de store grunnene til at jeg falt for denne pcen.

ErlendR91: Du har sikkert byttet den ut før det bli nødvendig med 8GB ram :p

Lenke til kommentar

Edit:

1920x1080 er ett must for meg i allefall. Muligheten for denne løsningen er en av de store grunnene til at jeg falt for denne pcen.

ErlendR91: Du har sikkert byttet den ut før det bli nødvendig med 8GB ram :p

Tror du ikke det er verdt pengene å investere i 8 GB ram, hvis man driver med video redigering? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...