Gå til innhold

Webserver med WordPress på Altibox

Anbefalte innlegg

Har satt opp portforwading av port 80 til serveren hjemme og websidene kommer helt fint opp for omverdenen. Men prøver jeg selv å aksessere sidene møter jeg bare påloggingsboksen til routeren. Det tåpelige web-grensesnittet til Telsey routeren går tydligvis på port 80 på routeren.

Websidene det er snakk om er WordPress og den "redirecter" til det domenet den er konfigurert for om jeg forsøker gå inn via intern IP i stedet.

Noen som vet om det er mulig å slå av / flytte Telsey web gui vekk fra port 80? Evt hvordan få WordPress til ikke å redirecte til www.somedomain.com når jeg forsøker å aksessere via 192.168.10.2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En løsning kan være å bruke en proxyside for å utføre konfigurasjonen.

Som f.eks www.hidemyass.com

Selve telsey grensesnittet kan ikke flyttes.

Du kan også google "wordpress setup redirect help".

Lenke til kommentar
En løsning kan være å bruke en proxyside for å utføre konfigurasjonen.

Som f.eks www.hidemyass.com

Selve telsey grensesnittet kan ikke flyttes.

Du kan også google "wordpress setup redirect help".

Joda en proxy funker, men veldig tungvindt da. Har googlet mye før jeg spurte her. Stort sett anbefales å legge til lokal IP i HOSTS filen som løsning ved WordPress bak NAT. Men med den tåpelig Telsey routeren som stjeler port 80 så går ikke det.

Lenke til kommentar
Du kan sette hjemmesentralen i bridge modus og bruke din egen router:)

I den grad det lar seg gjøre å sette i bridge modus da. Altibox lovet jo i fjor høst at det skulle gå via web grensesnittet deres etter et par måneder. Nå har det gått minst tre og jeg finner fortsatt ikke noe der. Uansett, jeg har ingen egen router heller :) Og det irriterer vettet av meg å måtte invistere i ennå en boks når den jeg alt har egentlig kan brukes.

Får heller "hacke" litt på WordPress slik at den ikke redirecter til "siteurl" dersom requesten kommer inn på et annet hostname. Ser ikke helt grunn til at den trenger det heller.

Forøvrig takk for alle forslagene.

Endret av paaland
Lenke til kommentar

Du må sende e-post eller ringe altibox for å få tilgang til bridgemodus.

Er sannsynligvis gjort for å hindre brukerfeil, da det er mer ansvar på kunden ved bruk av egen router.

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å få Telsey ruteren til kjøre webgrensesnittet sitt på https istedet da? Det er vel ikke så ofte du er inne der og endrer konfig vil jeg tro.

Desverre har ikke kundene tilgang til å logge på webgrensesnittet direkte på routeren. Man må gjøre endringer på websidene til altibox og så restarte routeren, da henter den ny konfig fra altibox. Så i grunn kunne hele webgrensesnittet på routeren vært slått av.

Har sendt epost til altibox (eller Skagerak fiber som er min altibox leverandør, men har etter tre dag fortsatt ikke fått noe svar).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...