magfa Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 hjelp..finner ikke maskinene i nettverket. har to maskiner. på den ene finner jeg hverken min egen maskin eller den andre. får opp at det ikke går å browse nettverket. har samme protokoller på den andre maskinen men den finner alt. har en ruter i mellom. regner med at det er noe jeg har disebla i win, siden den er sånn. men husker ikke hva.... noen forslag? (finner dem med sisoftsandra men hva hjelper vel det.) Lenke til kommentar
magfa Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 en ting til. får heller ikke delt filene mine, selv om det er enabla i file and print sharing. regner med at det kommer av samme grunn. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Hvor mange maskiner snakker vi om? Hvilke OS bruker du? Hvilken hardware har du? Lenke til kommentar
magfa Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 2 stk med win 98. abit kt7-r smc n-kort og ruter. har ikke vært noe prob før..alt virka for en stund siden. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 smc n-kort og ruter. Mener du HUB/switch? Router er vanligvis brukt til route trafikk mellom ulike nettverk/protokoller. F eks. LAN -> WAN. Det du må gjøre er å sette den ene maskinen opp som DHCP server, med IP 192.168.0.1 f eks og SUB nett 254.254.0.0. Maskin to setters til å motta fra DHCP server (blank). Du kan angi default gateway på maskin 2 til 192.168.0.1. Under "deling av filer og skrivere" på maskin 1 velger du "hovedxxxx" ett eller annet dette gir maskin 1 kontroll i nettverket. _________________ Pål Kallevåg ----------------- Hardware.no ----------------- EpoxAMDTaiSolPapstCrucialApacerIbmMaxtor IntergraphMAGPanasonicIntel [ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-01-27 23:00 ] Lenke til kommentar
magfa Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 smc n-kort og ruter. Mener du HUB/switch? Router er vanligvis brukt til route trafikk mellom ulike nettverk/protokoller. F eks. LAN -> WAN. mener ruter når jeg skriver ruter. norsk for router. derfor lar jeg maskinene finne ip. automatisk, da den også deler cabel bredbånd. ok? blir prob om jeg legger inn ip. manuelt. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Hvilken router har du? Det er ikke alle routere som støtter DHCP-broadcast. Hvis du da setter opp den ene maskinen som DHCP-server og den andre til å motta IP automatisk, vil sistnevnte ikke motta noen IP - fordi routeren ikke videresender broadcasts. (Beklager dårlig forklaring... sitter å spiser lasagne) _________________ [ Denne Melding var redigert av: Milla på 2002-01-27 23:07 ] Lenke til kommentar
magfa Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 tja, det som er rart er jo at jeg ikke finner min egen maskin fra min egen maskin..+ delinga av filene som ikke går da. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Det med at du ikke finner din egen maskin på din egen maskin har jeg opplevd selv på den ene PC-en i nettverket hjemme. Husker jeg prøvde å bytte "computer name" en gang og ikke gadd å restarte PC-en, og da spratt ting plutselig opp.. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 leste en post om det ja. prøvde å gjøre det samme, men det funka dårlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå