Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være nyttig for oss som er utviklere og/eller DBAer å ha en tråd med webcaster om SQL Server.

For å kategorisere "vansklighetsgraden" av webcastene så kan vi jo bruke Microsofts egen kategorisering:

100 level: Is an introduction to the topic or overview. The 100-level Support WebCast assumes little or no expertise with the topic being covered.

200 level: Assumes 100-level knowledge and a fairly complete understanding of the features. The 200-level Support WebCasts may discuss case studies that cover a breadth of common scenarios or explain how to use more advanced features.

300 level: Assumes 200-level knowledge and an in-depth understanding of product features in a real-world environment. The 300-level Support WebCasts may go into unusual case studies that illustrate specific aspects of the product that are key to improving performance or interoperability.

400 level: Assumes the deepest level of technical knowledge we expect a customer to have. The 400-level Support WebCasts are essentially expert-to-expert sessions. The content provides the means for customers to push products to maximum performance, achieve the broadest possible interoperability, and create applications using even the most advanced features.

Jeg kan begynne med noen webcaster fra SQLWorkshops.com. Personen som driver denne websiden har tidligere vært med i SQL Server utviklingsteamet hos Microsoft, så jeg antar han vet hva han snakker om. Var selv på et kurs i 2007 (eller var det 2008?) hvor han var instruktør, så jeg kan bekrefte at hans kunnskaper om SQL Server holder et veldig høyt nivå.

SQL Server

Nivå: 400

Innhold: Performance monitoring and query tuning

URL: http://webcasts6.sqlworkshops.com/webcasts...?linkid=1143034

Oppfordrer alle som vil til å poste linker til gode webcasts her, og jeg tar gjerne imot webcasts for andre DBMS også.

Endret av kaffenils
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...