Gå til innhold

BI - erfaringer?

hvorre

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har akkurat begynt på det siste halvåret mitt på videregående skole og sliter veldig med å velge yrke videre. En del av meg vil studere psykologi, en annen vil studere juss mens en annen del av meg trekkes mot BI og ett av de mer internasjonale studiene der.

Både jusstudiene og psykologistudiene føler jeg at jeg har ganske god greie på, men BI er litt mer fremmed for meg.

Derfor hadde det vært fint om noen som har gått eller går på BI kunne tenke seg å dele litt erfaringer både når det gjelder utdanningen, livet som student der og eventuelt hvordan livet etter BI har utviklet seg, eller hvordan dere ser for dere dette... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går førsteåret på Markedsføring på BI i Oslo, hvorav jeg planla å kjøre en Bachelor. Jeg visste heller ikke så alt for mye om BI når jeg søkte, da det var en av alternativene jeg søkte på.

Førsteåret på BI er ganske likt for alle som går her. Det er da 4 fag hvert semester, hvor alle fagene har en tett sammenheng med hverandre. Alt henger altså sammen, og det du lærer i et av de andre fagene, kan du bruke i andre fag igjen. Jeg ser på dette som svært positivt, da det er mye enklere å skaffe en forståelse.

BI er jo meget kjent for sine sosiale aktiviteter. De to første ukene i august ved skolestart kjøres den kjente fadderuka(ukene egentlig) Fadderullan. Her er det fullspekket med masse sosialt samkvem og store events. Og fyll, selvsagt! BI er jo ganske kjent for sin festing... Fadderukene er en ypperlig mulighet til å bli kjent med flere!

Når det kommer til foreleserne så er det jo av høy kvalitet. Alle har bakgrunn fra næringslivet, og de fleste er svært gode pedagogisk. Altså, de er flinke til å lære bort. Det kjøres forskjellige Case oppgaver i forskjellgie fag som man skal løse i grupper, noe som er svært lærerikt.

Men det er vanskelig, absolutt! :) Men alt i alt en svært god skole med et knallheftig bygg. Er som om skolen er et slags butikksenter med butikker og kantiner osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...