Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Starte nettbutikk. Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vurderer å starte opp en nettbutikk. Jeg har 0 peil på datakoder og slikt som dataintressert snakker om...

Har noen anbefalinger til en enkel og gratis/veldig billig løsning jeg kan bruke?

Hva må jeg ha? Hvor mye blir det totalt? Da tenker jeg på hvor mye navnet koster www.xxxxxx.no, nettløsninge..osv

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første synes jeg ikke alderen skal hindre deg i å ha gründer-tanker, og synes det er flott at du har lyst til å prøve noe slikt. Uansett må du nok registrere det meste i f.eks din fars navn foreløpig.

Jeg ville ha kontaktet kommunen din og hørt om de har noen tips, i tillegg til å søke på Google etter "starte egen bedrift" etc.

Se f.eks her...

Hvor mye de ulike tingene koster varierer, men sjekk f.eks. One.com og andre tilbydere. Skal du ha andre til å lage en nettside/nettbutikk for deg må du dessverre regne med en vesentlig utgift på dette - men husk at det er bortimot umulig å tjene penger uten å ha brukt penger, så det første året(årene) må du nok regne med vesentlig underskudd. Alt dette er jo selvfølgelig avhengig av HVA du skal selge og hvor populært det blir, samt hvor mye dekningsbidrag du sitter igjen med.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar
Som 16 åring har du neppe lov til å starte noe slikt.

Jeg foreslår at du får noen ekstra år på baken, i mellomtiden kan du jo oppsøke gründerskoler som kan hjelpe deg.

Jeg har en far som jeg registerer meg i hans navn. Alder er ikke et problem.

Men finnes det ikke noe nesten gratis løsninger?

Lenke til kommentar

Finnes noe som heter www.jetshop.no som kan være en mulighet også. Tidligere optima publish til nettsider og netthandel

-Øyvind

Heisann!

Vurderer å starte opp en nettbutikk. Jeg har 0 peil på datakoder og slikt som dataintressert snakker om...

Har noen anbefalinger til en enkel og gratis/veldig billig løsning jeg kan bruke?

Hva må jeg ha? Hvor mye blir det totalt? Da tenker jeg på hvor mye navnet koster www.xxxxxx.no, nettløsninge..osv

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Har kanskje ikke noen tips å komme med. Men hadde vært artig om du kom med en oppdatering når du har kommet igang!

Det gjør jeg. Om det blir noe av det da. ;)

Noen som kan gi meg litt mer info om webhotel? Må jeg ha det? Hvor mye koster det...osv

Lenke til kommentar
Trenger jeg ikke bare et system og et domene?

Skjønner ikke hva du mener med system...

Du trenger ett domene, altså en plass du skal ha websiden på.

Du trenger en server eller en plasse på en server, altså en datamaskin satt opp med ett serverprogram + php og ett databaseprogram (som jeg antar du bruker når du lager siden).

Om du setter opp denne serveren selv eller om du leier plass på en annen server er opp til deg.

Webhotell koster uansett ikke mer enn noen tikriner per måned.

Edit:

http://www.one.com/no/ er nok de billigst på markedet og er en seriøs aktør som jeg har forstått det.

Koster 10 kr/mnd med 3 GB lagring eller 40 kr for det største med 25 GB lagring.

Er jo ikke avskrekkende priser dette?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Mamut har selve webshop løsningen, du får også et domene, men mest sannsynlig noe som: www.mamut-shop.no/dinbedreft/xxx/xx

Da kjøper du bare ditt eget domene, feks. www.minbutikk.com, il du ha .no adresse må du registrere det gjennom et firma med org. nr.

Lenke til kommentar

Har lurt på å starte egen nettbutikk selv, men ga opp, vil heller først komme igang med en jobb innen IT og utvikling.

Så får jeg se om jeg starter det opp igjen i en av årene som kommer.

Det er ikke så mye utstyr som skal til, og det kan gjøres ganske billig, men har ett spørsmål: Hva skal du selge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...