Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp til hva jeg skal utdanne meg som!

Cath92

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå gått 1 år på Helse og Sosial, men jeg valgte kun den linjen fordi jeg ikke hadde noen ide om hva jeg skulle bli.

Og da jeg skulle begynne på Barne og Ungdomsarbeider på 2 året så gikk jeg bare en uke eller noe før jeg fant ut at det var absolutt ikke noe for meg. Og nå sitter jeg her da, uten noe å gjøre, og jeg har ennå ikke funnet ut noe jeg har lyst til å utdanne meg som. Jeg syns liksom ingen av linjene virker noe som helst interessante, derfor begynner jeg å få litt småpanikk over hva jeg skal gjøre.

Interessene mine er mest dyr, så litt foto, og bilderedigering. That's it! Jeg kan ikke finne noen jobber som jeg kunne passet inn i. Jeg har ikke lyst å bli dyrlege eller veterinærassistent, jeg har ikke veldig lyst til å jobbe med foto + at jeg har hørt det er vanskelig å få jobb innen det. Og bilderedigering vet jeg ikke om man kan få en ordentlig jobb innen.

Så er det noen behjelpelige sjeler der ute som kan gi meg noen tips og forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg har jo kanskje tenkt at jeg bør få meg en jobb i det minste, men grunnet at jeg er en person som har litt vanskeligheter med å være selvstendig (ta buss o.l) og jeg er ganske usikker på ting, så er det nok ikke veldig mange jobber som hadde passet meg så godt.

Håper veldig på hjelp! Og kanskje det er noen som har opplevd noe lignende som vil dele erfaringer? Hadde vært flott!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil du jobbe alene eller i team ? Takler du stress ? Hvilke arbeidstider ønsker du?

Kunne ambulansesarbeider vært noe ? Da jobber man vel i team på 2-3.

Takk for svar! Jeg takler nok ingen jobber som inneholder mye stress og slikt, og ambulansearbeider er definitivt ikke en jobb jeg kunne taklet.

Hmm.. Innen redigering er det jo ganske mye.. grafisk design er det ikke veldig problematisk å drive med, bare øve nok og bli god nok..

F.eks Webdesign osv, er vel også relativt mye Innen spillbransjen.qq

Takk for svar! Jeg har tenkt litt på det, og jeg synes det er morsomt med design, men jeg må nok tenke litt mer på det også..

Lenke til kommentar

Velkommen til min verden :]

Jeg er også frykelig usikker. Du har kommet lengre enn meg med å nevne ting du liker :p

Ta en titt innom Jobbfeber og de sidene der, mye fint å hente. Det er også muligheter å få snakket med noen om andre året. Vet ikke om du må kontakte skoler eller noen i kommunen eller noe.

Hvis du liker dyr, foto og bilderedigering - men ikke har lyst å jobbe med noen av dem, kan det bli litt problematisk.

Det er masse fint du kan gå innen Foto / bilderedigering. Bare søk litt rundt, google litt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...