Gå til innhold

Os ikke noe bilde

morti23

Anbefalte innlegg

jeg har installert pcen med os, når jeg skrur den på er det bilde, så laster windows, når den skal inn på skirvebordt så kommer det opp at noe om "resolution recomended", en firkantet boks. er dette at GPU har for høy oppløsning for skjermen? er det mulig da å skru ned oppløsningen i bios? må jeg kjøpe ny skjerm? GPU: HD radeon 5850. skjermen er lcd cirka 4 år gammel. så man kan si det er bilde helt til går til den laster skrivbord, har prøvd på en annen skjerm, men denne er cirka like gammel. her kommer det out of range og noe om hz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har installert pcen med os, når jeg skrur den på er det bilde, så laster windows, når den skal inn på skirvebordt så kommer det opp at noe om "resolution recomended", en firkantet boks. er dette at GPU har for høy oppløsning for skjermen? er det mulig da å skru ned oppløsningen i bios? må jeg kjøpe ny skjerm? GPU: HD radeon 5850. skjermen er lcd cirka 4 år gammel. så man kan si det er bilde helt til går til den laster skrivbord, har prøvd på en annen skjerm, men denne er cirka like gammel. her kommer det out of range og noe om hz.

så vidt jeg kjenner til finnes det ingen mulighet for å endre oppløsningen i windows noe annet sted enn i windows.

noen ting jeg ville prøvd i første omgang, ta ut og inn skjermkortet. teste med et annet skjermkort, eller rett og slett legge inn windows på nytt, forstod det sånn at du allerede hadde en ny instalasjon, det er kanskje det letteste. vis problemet fremdeles vedvarer burde du nok prøve med et annet skjermkort. får du samme feilen kan du utelukke feil med skjermkortet.

kan kanskje også være mulig å sende pcen i en slags sikkerhetsmodus. så kan du jo prøve å diagnosere derfra :)

Lenke til kommentar

så vidt jeg kjenner til finnes det ingen mulighet for å endre oppløsningen i windows noe annet sted enn i windows.

noen ting jeg ville prøvd i første omgang, ta ut og inn skjermkortet. teste med et annet skjermkort, eller rett og slett legge inn windows på nytt, forstod det sånn at du allerede hadde en ny instalasjon, det er kanskje det letteste. vis problemet fremdeles vedvarer burde du nok prøve med et annet skjermkort. får du samme feilen kan du utelukke feil med skjermkortet.

kan kanskje også være mulig å sende pcen i en slags sikkerhetsmodus. så kan du jo prøve å diagnosere derfra :)

er det mulig at skjermkortet har for høy oppløsning for skjermen? og dette skjermkortet har 2 porter for 2 skjermer, dvi. min skjerm har vga pluss en annen kabel.

Skjermspesifikasjoner

Modell: Dell 1907FP (19")

Skjermoppløsning1 280 x 1 024

SkjermkontakterVGA og DVI

Endret av morti23
Lenke til kommentar
Legg inn skjermkortdriveren, og still oppløsningen til maks (om det er en LCD skjerm)

Windows bare sier ifra at du ikke kjører maks oppløsning på skjermen din, noe som er best for LCD skjermer.

kan jeg legge inn driver uten å komme inn på skrive bordet? hvis jeg da bruker cd?

Lenke til kommentar
Trykk og hold F8 under oppstart av Windows og aktiver noe ala VGA modus eller noe sånt, da loader du default og "Safe" innstillinger med tanke på Hz og oppløsning.

tok f8 så valgte jeg cd stasjon, men den gikk bare videre å loda windows og får 1: analog input cannot display this video mode optimum resolution 1280x1024 60 hz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...