Gå til innhold

Norges billigste HW-butikk: Studrab.no/Milrab.no

Anbefalte innlegg

men at det er norges billigste nettbutikk per dags dato er et faktum

Egentlig ikke? For å utropes/titulere seg "Norges billigste" bør vel prisene i selve webutikken strengt tatt være lavest (slik at det kan etterprøves/kontrolleres) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men at det er norges billigste nettbutikk per dags dato er et faktum

Egentlig ikke? For å utropes/titulere seg "Norges billigste" bør vel prisene i selve webutikken strengt tatt være lavest (slik at det kan etterprøves/kontrolleres) ?

Sant nok :p

Men for meg så ble det billigste butikk å handle i per dags dato, og siden de har prisgaranti, så er de den billigste nettbutikken. Fikk mail av sjefen som sa de nå har fått ett program som skal oppdatere prisene, så de alltid er lavest i pris. Får håpe dette hjelper.

Men man kan ikke klage, butikken er god, vent å se, kommer sikkert noe spennende oppdateringer nærmere sommeren.

Lenke til kommentar

Enhver kan holde lave priser og levere kjapt. Problemet til de fleste er evnen til å hjelpe når man får problemer med produktene man allerede har kjøpt billig og fått kjapt levert.

Siden det kun står Norge regner jeg med de ikke konkurrerer med f.eks. www.dustinhome.no?

Og webmerc/ikke eget lager... har sett det så mange ganger før. Amentio..... var nesten alltid billigst før og gjør/gjorde akkurat det samme som disse skal; alltid holde laveste pris ved hjelp av "spionprogram". Listen er lang. Tiden vil vise hvoran det går med nok en slik sjappe :)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe min nye pc herfra! Etter prisforespørsel er de vesentlig billigere enn alle konkurrenter! Det er lite å google om Milrab.no, men da jeg heller ikke finner noe negativt er det nok verdt det:)

De har en garanti om at de underpriser ALLE priser du finner i norske nettbutikker, så tilbudet endte opp ca 10% under billigste alternativ.

Skriver mer når jeg har fått varer etc:)

Lenke til kommentar
Siden det kun står Norge regner jeg med de ikke konkurrerer med f.eks. www.dustinhome.no?

står jo på siden deres "Prisgarantien gjelder alle norske utsalgsteder" dustinhome.no er norsk utsalgssted, pixmania med norske butikk samt de har et norsk kontor må vel da også regnes som er norsk utsalgssted.

sendte de prisforespørsel på et par varer hvor blant annet ene tok de en nesten 2400kr mens billigste andre norske 1210kr.

ikke akkurat imponerende prisene eller utvalget i butikken, men kan de gå under andre på det de har er det jo intresang butikk.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Milrab.no har en søsterside, Studrab.no, denne er mer åpen for private personer.

Denne siden har faktisk enda litt lavere priser enn milrab.no og er koblet opp mot prisguide.no og kelkoo.no, men vi har ytterst få produkter ute da vi venter på å få prisprogrammet klart.

Dette liker jeg :D

Lenke til kommentar

Må si meg skeptisk til dette her, men en kan jo håpe at de skal holde nivået oppe! :)

Det med prisgaranti får du nesten over alt, sender du inn et oppsett med link til prisguide, tar de i 96% av tilfellene og matcher billigste total pris (dvs du slipper også frakt fra x antall butikker) Jeg snakker da om de store butikkene; Netshop, PS, Komplett, Dustin...

Lenke til kommentar

Dette er nesten latterlig, denne butikken vil bare bli ei døgnflue fordi de tjener ikke til salt i såret engang, det er noe som gjelder de fleste hardwarebutikker i Norge forresten, av en omsetning på 5826000 satt firmaet igjen med ett overskudd på bare 85000, dvs. bare rundt 1,45%, hva vil skje her når kundemassen øker og folk forstår hva prisgararanti egentlig betyr?, de som har prisgaranti flyter jo på at kanskje 90% tror de automatisk er billigst uten og sjekke andre leverandører, skal en prisgaranti ha noen verdi bør de også sette ned prisen i nettbutikken på varer andre annonserer billigere.

En butikk som sitter igjen med 1,45% vil jeg kalle en lekebutikk, den marginen er så lav at bare tilfeldigheter kan få dem på minus, jeg foretrekker iallfall butikker som er det om 1 år hvis jeg skulle få problemer med ett produkt.

Lenke til kommentar
Dette er nesten latterlig, denne butikken vil bare bli ei døgnflue fordi de tjener ikke til salt i såret engang, det er noe som gjelder de fleste hardwarebutikker i Norge forresten, av en omsetning på 5826000 satt firmaet igjen med ett overskudd på bare 85000, dvs. bare rundt 1,45%, hva vil skje her når kundemassen øker og folk forstår hva prisgararanti egentlig betyr?, de som har prisgaranti flyter jo på at kanskje 90% tror de automatisk er billigst uten og sjekke andre leverandører, skal en prisgaranti ha noen verdi bør de også sette ned prisen i nettbutikken på varer andre annonserer billigere.

En butikk som sitter igjen med 1,45% vil jeg kalle en lekebutikk, den marginen er så lav at bare tilfeldigheter kan få dem på minus, jeg foretrekker iallfall butikker som er det om 1 år hvis jeg skulle få problemer med ett produkt.

Da betaler du litt mer for den tryggheten du. Men å si at det er latterlig skjønner jeg ikke noe av.

Det er da bare fint at det kommer flere konkurrenter så vi får billigere HW. Men en butikk som omsetter for 5826000 vil jeg ikke kalle en lekebutikk. :p

Vær takknemmelig du, hadde alle vært som deg, så hadde vi kun hatt en webshop i Norge, og det hadde vært komplett.no, og da kunne de styrt markedet ved å prise ting akkurat slik de ville. Da hadde livet vært surt og dyrt!

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett tallene, så det du sier er bare tull, sjekk 2 ganger før du sier noe!

Til info om bruno sitt innlegg.

Han refererer til et overskudd på 85.000. Sjekk med brillene på fordi det står 850.000 ikke 85.000,- :)

De har vært i drift siden januar 2006, så er ikke en døgnflue.

Fra januar 2006 til april 2008 gikk virksomheten under foretaknavn "Hjelp247". Omsetning i 2008 var rundt 9.4'', der omsetning fra 1.april – 31.desember var 5.82'' som bruno referer til.

:thumbup:

Lenke til kommentar

HEI ALLE SAMMEN,

Jeg har de siste dagene fått god kontakt med daglig leder i milrab.no/studrab.no, sidene deres er under en stor oppgradering, med mye snacks til oss hardware-freaks.

Jeg har fått ett spørsmål av daglig leder, han har nemlig lyst til å sette opp noen pakke priser på både laptoper og stasjonære PC'er.

Disse skal under kategoriene; Gamer-PC, Student-PC og Budsjett-PC etc. etc.

Kategoriene gjelder for både stasjonær (selvbygg, delepakker) og laptoper (da med tilbehør).

Han lurer spent på om folk her på forumet har lyst til å være med på å sette sammen og forme disse pakkene, han lover også at han vil kjøre ekstremt gode priser på disse oppsettene, under gjeldene markedspris.

Håper bare ikke dette kommer til å se ut som snikreklame.

Håper jeg kan få god respons på dette, høres ut som en god ide spør du nå meg.

Lenke til kommentar
HEI ALLE SAMMEN,

Jeg har de siste dagene fått god kontakt med daglig leder i milrab.no/studrab.no, sidene deres er under en stor oppgradering, med mye snacks til oss hardware-freaks.

Jeg har fått ett spørsmål av daglig leder, han har nemlig lyst til å sette opp noen pakke priser på både laptoper og stasjonære PC'er.

Disse skal under kategoriene; Gamer-PC, Student-PC og Budsjett-PC etc. etc.

Kategoriene gjelder for både stasjonær (selvbygg, delepakker) og laptoper (da med tilbehør).

Han lurer spent på om folk her på forumet har lyst til å være med på å sette sammen og forme disse pakkene, han lover også at han vil kjøre ekstremt gode priser på disse oppsettene, under gjeldene markedspris.

Håper bare ikke dette kommer til å se ut som snikreklame.

Håper jeg kan få god respons på dette, høres ut som en god ide spør du nå meg.

Snikreklame? Hvorfor skal vi tro det?

Hvorfor lager ikke han daglig lederen bruker her på diskusjon.no ?

Med tanke på at du besvarer som om du eide butikken. Jeg er i tvil , og jeg tror faktisk at du har god kontakt med han, og at du kanskje jobber for han. Så sefølgelig er denne forumet ganske bra reklame. Bare se Dealextreme tråden min. Snart 400k views. Hadde jeg eid dealextreme hadde jeg vært styrt rik nå...

Lenke til kommentar

Gamer:

576244.jpeg

Student/Budsjett (ser ikke helt forskjellen):

576245.jpeg

Jeg har ikke sett så mye på Intel, så blir ikke særlig mye bidrag fra meg på den siden. Men et I5 system for gameren kunne vært bra. Jeg synes intel er litt dyre for budsjett/student.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

@m4sta

Ja, kan se ut som jeg jobber for de eller noe, men det er ikke saken.

Jeg er i militæret i førstegangstjenesten og kom i kontakt med dem gjennom PC-bygg prosjektet mitt, da jeg lette etter billige varer.

Jeg snakker med han på mail, de skal opprette en Bedriftskonto snart, så det er greit.

Dette er første mailen jeg sendte, og etter det har det blitt over 20 mails.

Hei igjen til dere på milrab.no

Sendte dere en mail angående prisene deres som ligger LANGT over markedspris ifht. andre nettbutikker.

Vet at dere ikke akkurat er blitt no særlig store på markedet enda og at dere gjør det best blandt de som er i militæret.

Hittil må jeg også påpeke at jeg ikke er så veldig fornøyd med kundeservisen, fikk ett svar av Finn Christian,

på den ene mailen jeg sendte, men ikke på den andre, vet det ikke er gått noe særlig tid siden jeg sendte mailen

men må si at komplett.no, netshop.no og Amentio er mye raskere.

MVH

Kristian S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...