Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får ikke bildet på skjermen -__-

Anbefalte innlegg

Har en pc der jeg har ett problem med og få bildet på skjermen... alt av kabler sitter som de skal både inni og utafor pcen, men det kommer ikke opp noe på skjermen i det hele tatt, men pcen står og går fint. Jeg fikk også med ett helt nytt radeon 1950 xtx skjermkortet som jeg har satt inn men det skjer fremdeles ikke noe..

pcen er selvbyg av tidligere eier. har også prøvd skjerm inngangen i HK uten hjelp :S

Noen som vet åssen man fikser det?

Spec:

Hovedkort = Asus P5B-VM

RAM: brikke 1 = Twinmos Twister ddr2 ( 1 GB) (det er ett slags gulldeksel rundt)

Brikke 2 = Kingston KVR (512 MB)...

CPU = Intel P4?

PSU = Apevia ATX

MODEL = ATX AS420W 12 VOLT..

Endret av _Suzuki_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  johome skrev:
Har du festet CPU kjøleren ordentlig ?

Kjølepasta ?

Jeg har selv opplevd at PC'en slo seg av fordi den ikke var montert som den skal.

fikk en annen til og hjelpe meg i dag.. nå stater pcen, men det kommer ikke opp noe på skjermen :hrm:... det følgte med ett helt nytt ati radeon 1950 xtx.. når det er satt i kommer det heller ikke noe? det følgte med over gang fra vga til dvi.. men det funker forsatt ikke.

Lenke til kommentar
  johome skrev:
Har du prøvd å trykke på Power knappen på skjermen ?

Står det da noe sånt som "No signal from Computer" ?

Har prøvd to forskjellige skjermer, står da searching for analog og noe mer om jeg ikke husker feil, på den andre står det bare no signal... jeg prøvd begge skjermene opp i mot en bærbar og da funker skjermene helt fint.. så feilen ligger ett annet sted -__-

Lenke til kommentar
  johome skrev:
Har du mulighet for å teste skjermkortet på en annen maskin ?

Oppgi mere specs, RAM brikker CPU , PSU

Nei jeg får ikke testet det noe annet sted, men det er jo helt nytt, det lå komplett i eske med plast rundt og alt av kabler og sånn var uåpnet..

Endret av _Suzuki_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...