Brad Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hei, flytter inn på hybel til våren og har bestemt meg for å kjøpe meg en 47" - 50" lcd-tv. Det jeg lurer på er om jeg burde vente eller kjøpe nå? Er helt blå når det gjelder sånne ting. Vil prisene falle til våren, eller vil den øke? Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Prisene på tver faller så og si alltid. Jeg ville enten kjøpt et godt januarsalgtilbud eller kjøpt en av fjorårets modeller. Fjorårets modeller er alltid en del rimeligere og de er ikke dårlige tver, selv om de er et år gamle Lenke til kommentar
Brad Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Okei, har siklet litt på denne de siste dagene: Samsung PS50B650 Mye tv for pengene? Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Jepp, prisene på flat-TV'er faller og faller. Det vil overraske meg stort om prisene går opp - i verste fall holder de seg stabile i de nærmeste månedene. Man får jo en helt ok 50" plasma idag for under halvparten av hva tilsvarende kostet for litt over et år siden. Du kommer langt med rundt 10k idag, selv plukket jeg opp den billigste på markedet (LG 50" full HD) hos Komplett (Expert tar fremdeles 12.999,- for den i sine butikker utrolig nok - så pass litt på hvor du kjøper...), og den gruser min gamle 42" flat-TV (som var en rimelig dyr modell i sin tid - jeg ga vel nærmere 20k for den) i bildekvalitet. Endret 20. januar 2010 av Transponder79 Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Samsung lager fine skjermer, men jeg ville kanskje vurdert fjorårets LED-tver med baklyst LED. Nydelig skjermer og med en firmware update er svartnivået nesten rivaliserende med Plasma. Er dog ikke helt sikker på om man får de ned i de prisene. Den plasmaen er absolutt mye for pengene. LGen er fin den også, men samsungen har en fin liten fordel. Med en ekstra usbdongel har den mulighet for trådløs DLNA. Det vil si at du kan streame ting direkte fra pcene i huset til tven og dermed bruke tven som mediacenter. Finfin løsning. Om du da har tversity eller lignende på pcen trenger du ikke tenke på hva tven takler av formater heller. Men jeg mener den også kan gå inn på NAS disker på nettverket på den måten. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hei, flytter inn på hybel til våren og har bestemt meg for å kjøpe meg en 47" - 50" lcd-tv. Det jeg lurer på er om jeg burde vente eller kjøpe nå? Er helt blå når det gjelder sånne ting. Vil prisene falle til våren, eller vil den øke? For all del, vent med kjøpet så lenge det er praktisk mulig. LCD paneler er vel noe av det som faller raskest i pris, samtidig som det er en ung skjermteknologi som stadig forbedres. Glem januarsalg, da det som regel ikke er de gode skjermene som dumpes i pris uansett. Er uenig med dem i tråden som mener du bør kjøpe fjorårsmodeller. Helt greit med feks skiutstyr, men med den utviklingstakten som er på LCD havner man fort etter på teknologi ved å kjøpe noe "gammelt". Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 det blir alltid dyrt hvis man skal ha siste nye hver gang man kjøper. men hvis mann venter for lenge så blir det gammeldags. ( det er ikke noe i veien med produktet men man går glipp av en del muligheter) spørsmålet blir da om man faktisk har bruk for det alle siste Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 det blir alltid dyrt hvis man skal ha siste nye hver gang man kjøper. men hvis mann venter for lenge så blir det gammeldags. ( det er ikke noe i veien med produktet men man går glipp av en del muligheter) spørsmålet blir da om man faktisk har bruk for det alle siste Poenget mitt er at BÅDE prisene faller OG teknologien utvikler seg på et halvår. Hvis fyren ikke trenger TVen før om et halvår så risikerer han å betale like mye nå for et gammeldags produkt, som han kan betale om et halvår for noe med langt bedre bildekvalitet og features. Så argumentet ditt holder ikke helt vann i dette tilfellet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 det finnes forsatt tver som er ganske dyre med siste teknologi. nå hender det at utviklingen tar pause og da vil nye produkter falle i pris helt til det er komet ny teknologi. det er det jeg mener med dyre produkter og nyeste teknologi. lcd teknologien har jo falt kraftig på nye produkter noen åer men når. da led teknologien kom fikk de nye produktene pris hopp som virker til å falle i gjen. mit poeng var egentlig at man kan komme å irritere seg når man finner produktet man kjøpte for noen måneder (eller kanskje et halvt år ) siden til halv pris i dag. samtidig så finnes det et produkt som er bedre i dag til omtrent den samme prisen som man betalte den gangen det vil jeg definer som å kjøpe dyrt. så lenge det ikke er økonomiske kriser så vil produktene alltid gå ned i pris etter en stund. noen ganger stabiliser prisen seg på et nivå litt over den laveste pris produktet noen gang har hatt Lenke til kommentar
Brad Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Så du anbefaler at jeg burde vente til våren? Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Kjøp det du må når du trenger det. Det vil alltid være lurt å vente, mens produktene nå er bedre priset og av høyere kvalitet enn for en måned siden. Kjøp derfor det du må når du trenger det. Lalalalala. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Så du anbefaler at jeg burde vente til våren? jeg mener også at der er best kjøpe når du har bruk for det Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det lønner seg altid å vente. Men det er "aldri" vits og vente. Man får bedre TV til billigere penge om man venter 5 år en 0,5 år, og enda billigere og bedre en det igjen om 10 år osv. Prisen på de konkrete modellene går rett ned hele tiden, samtidig som teknologien blir bedre hele tiden. Finanskrise og slikt trenger du ikke bekymre deg for, TV-ene raser så i pris uansett at andre faktorer er uvesentlige. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Siden flat tv-ene kom så har prisene godt jevnt og trutt nedover. Nå kan man få brukbare flatskjermer helt ned i 5 - 6000 kronersklassen. De nyeste modellene på markedet vil alltid holde de høyeste prisene så hvis det er et kupp du er ute etter så lønner det seg å kjøpe utgående modeller når de nye kommer inn. Eller vente noen måneder til også de nye jevner seg litt ut. I løpet av et halvt år går prisen betraktelig ned på de fleste tv-er. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Nå er TV'er historisk billige. Billig transport, billig produksjon, billig lønn osv. Det spørs om dette vil holde seg på et såpass lavt nivå som i år de neste årene. Årets tver har ofte blitt presset ekstremt lavt, og butikker har ofte solgt de uten å tjene mer enn 3-4 % av innkjøpspris. Å garantere at utviklingen vil fortsette nedover, da når 3D er på vei inn og nok vil koste en god del i en god del tid framover er nok litt optimistisk. Sier ikke at alt blir dyrere, men jeg er ikke knallsikker på at tver blir solgt så billig som nå de neste årene. Da i forhold til hva kronen er verdt og folks inntekt. F For 3 år siden kostet en god tv i 32" ofte godt over 15 k. Nå får man knallgode 40" ned i 8k. Løp og kjøp sier jeg. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 når de først 3D modellene kommer i salg er de nok gransk dyre. når det kommer de kommer for ful kommer nok de litt ned i pris når det så har gått en stund raser nok prisen hvis man definer dyrt/billig har så kommer det nok an på hvordan man ser det . i rene kroner og øre så har nok prisen ligget ganske jevnt ( kanskje en svak økning i pris på enkelte eksemplarer). til gjengjeld så tjerner for mye mere i dag en det de gjorde for 50 år siden første generasjon har bestandig hvert dyre. nå alle selger disse er man reelt sett kommet i 2ndre. eller 3dje generasjon. og så raser prisen fra 3 generasjon og utover. da er det kommer no nytt som er i første generasjon. jeg vil spå at etter at 3d bølgen har lagt seg kommer det noe nytt HD bølgen er nok heller ikke helt over enda. foreløpig ser det ut som det neste blir en slags intetnettbølge angående tver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå