Best_92 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hei Jeg er en tynn person som gjerne vil bli "breiere". Når jeg sier breiere mener ikke at magen skal stå utvoer. Men, siden på magen over hoftene skal blir breiere. Lurer på om det finnes noen fine styrkeøvelser for å gjennomføre det her? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) En ting du ikke vil, skal eller bør få er bredere midje rundt hoftene/livet. Du må bygge skuldrene, og overkroppen ellers. Benkpress og millitærpress er gode øvelser her. Eller pushups. Hvis du klarer å bygge overkropp, uten å få større "midje" rundt livet, oppnår du det man kaller en V-form. Dette er den "formen" de fleste på treningssenteret vil ha! Endret 20. januar 2010 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
Knife Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Altså at ryggen blir bredere? Det damene liker er en smal midje og større oppe. Chins, (markløft?) og stangroing funker.. Endret 20. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Markløft burde vere ein god øvelse for v-rygg. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Markløft styrker egentlig bare nedredel av ryggen, mange vil si at markløft er en strålende øvelse for core. Jeg har merket at jeg fått v-ryggen av markløft. Når jeg ser og strammer inn ryggen kan jeg se ryggen stike ut på sidene Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Er det ikkje lats det heitter det som er sidemusklene i magen? Dei får iallfall køyrt seg i markløft, og burde vere med på å skape v-rygg. Dessuten trur eg generelt haldninga i rygg/mage blir betre av markløft. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Lats er sidemusklene rett under armhulene ned mot midjen, altså de som danner V-formen for det meste. Markløft er, som de andre sier, en kjempeøvelse. Endret 21. januar 2010 av Eksentron Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Bør vel også trene oblique("love handle") musklene i tillegg til lats. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå