Sacho_chan Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg var hos legen her om dagen, og hun fortalte meg at jeg hadde treg mage (uten at jeg viste om det.) Hun sa jeg burde forandre kostholde mitt litt, og lurer på hvordan jeg kan forandre det slik at jeg ikke får treg mage? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hvis du spiser mye fint brød, knekkebrød osv, prøv å bytt til grovt. Det skal vist hjelpe på magen! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Er magen treg, er det fiber som gjelder! Anbefaler deg å ta det litt gradvis da en fort blir litt sår etter rask økning av do besøk.. Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Hvis du spiser mye fint brød, knekkebrød osv, prøv å bytt til grovt. Det skal vist hjelpe på magen! Takk ^^ Kan frukt hjelpe? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Treg eller løs mage - kjerringrådHar du treg eller løs mage? Linfrø hjelper så det suser, sier en innsender. Har man løs mage så hjelper linfrøene å binde slik at man får en mer solid avføring. Har man derimot treg mage så hjelper linfrø også godt bare man drikker litt ekstra vann. Linfrø er fiber med stor F. Prøv med en spiseskje hele økologiske linfrø et par-tre ganger om dagen. Det er lurest å spise de hele for da går de rett igjennom. Spiser man oppkuttede eller tygger linfrøene og spiser for mye så kan det være litt skummelt da linfrø inneholder ørsmå mengder blåsyre. Prøv deg frem selv på hvor mye du trenger, men en spiseskje per måltid er ofte fint. Trenger du ikke så mye så er det bare å finne din egen mengde. Det går også an å blande det i yoghurt eller surmelk. Husk at dette ikke kurerer noe dersom grunnen til mageproblemene dine er en sykdom eller lignende, men fiber hjelper til med å regulere magen, sier en glad linfrøbruker. Kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå