Abnorm Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Maskinen min står på døgne rundt, men når jeg i dag skulle sette meg ned var skjermen død. (ingen bilde). Prøvde å starte maskinen på nytt, men her er det noe rart. Den starter ikke... eller jeg hører den starter, men ikke sånn den pleier og jeg får heller ingen skjermbilde. Den bruker også å lage en pipp lyd når jeg starter opp, men nå kommer det ingen lyd untatt etter en liten stund, da kommer det en langt piiiip etterfulgt av tre korte pipp. Fremdeles ingen bilde. Har forsøkt å ta ut rammen og byttet brikkene med hverandre for å se om det kan være feil på dem, men dette gir ingen resultat. Hva kan feilen være? Problemet kan minne meg mye om denne posten:Hardware post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1184352 Youtube video: Endret 19. januar 2010 av frecjoha Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 pipene er HK som indikerer ulike setting eller feilkoder.. sjekk på nettet eller i brukerboka til HK hva piiiiiiiiiiip pip pip betyr Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Prøver å fine ut av de pipe lydene, men finner ingenting. Har dette hovedkorte: Asus P5WDG2 WS Pro Link: http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=cHDiFdYnaW6uIjo7 Lyden er slik: Piiiip, Pip, pip, pip. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Fant dette: 1 LONG beep and 3 Short. I realize this means the motherboard is having problems with the GPU. Men hva er problemet? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Med en betydelig grad av sannsynlighet - skjermkortet har tatt kvelden. Det man da gjør er å teste med et annet skjermkort, og om man ikke har det i alle fall prøver å ta ut og sette inn igjen skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå