Forumforumforum Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Skal flytte en router (type ZyXEL P2602HWT) hos en i familien i morgen. Lurer derfor på om noen veit om det fortsatt brukes 2 ledere, eller er det flere? Telenor har levert med en Cat5-kabel, men trenger man alle lederene? (Han har fra før telefonkabel strukket til datarommet, og om det bare er 2 så kan jeg bruke den.. Og jeg slipper å strekke ny kabel) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 På vanlig analog brukes det ett par så på en Cat5 så har du tre par igjen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 meg bekjent er det 8 ledere i en Cat5-kabel og 4 av disse brukes for å overføre data. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Var litt trøtt når jeg postet, fikk ikke med alt. Det er snakk om mellom splitter og router. Før var dette 1 par, vanlig telefonlinje. Men lurer på om det har endret seg, siden det nå leveres med ny router og Cat5 mellom splitter og TP. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Ingenting har endret seg, at de bruker Cat5 på alt er for og slippe flere typer kabler Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Ah, så da kan jeg bruke telefonledningen da, bare sette på RJ45 plugger! Har forsåvidt klippet av en bit med Cat6 kabel, så får se om jeg gidder å trekke den Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå