arokh Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Er det 5 års reklamasjonsrett på PSP? Har en 1. generasjons som har streika og skulle gjerne benyttet meg av den. Såvidt jeg har forstått er det nordisk film som tar seg av dette? Noen som vet hvordan man skal henvende seg til de? Har prøvd å sende mail uten å få svar. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Tviler sterkt på at du vil få dette igjennom. Men. Hvor er den kjøpt? Tråden flyttes forresten til forbrukerrett, der hører den hjemme. Lenke til kommentar
darket Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 5 års reklamasjonsrett på psp. Ikke at det garanterer deg et ombytte. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Fikk den i gave, trenger jeg kvittering for å evt få reklamert? Lenke til kommentar
Kongle2 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Fikk den i gave, trenger jeg kvittering for å evt få reklamert? Du må sannsynliggjøre at produktet er kjøpt på den og den datoen. Dette er lettest å gjøre med kjøpskvittering, men kan også gjøres med en konto utskrift (kvittering er langt lettere å få aksept for.) Hør med de du har fått den av hvor den har blitt kjøpt, og om de har kvittering. Har de ikke kvittering så tar du kontakt der den er kjøpt og spør om de har kvitteringen lagret på navn (det navnet som de som har kjøpt den i gave har satt den på.) Da kan du samtidig høre med selger, hvordan du skal forholde deg til reklamasjon. En psp vil ha en forventet levetid over 2 år, og dermed 5 år reklamasjonsrett, er leverandør/butikk uenig, så er det bare å ta det videre med forbrukerrådet. Er det en selvforskyldt skade, så får du selvfølgelig ingenting dekket. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Den har ikke vært utsatt for noe, ligget i en skuff et år skulle børste støvet av den så funka den ikke. Får vel finne ut hvor den ble kjøpt da men da må jeg ta kontakt med eksen Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Ah, vil tro det er kaputt batteri i så tilfelle. Prøvd å la den ligge en stund på lading? De vil nok også argumentere at produktet ikke er brukt slikt det er ment å brukes og dette står sikkert i brukermanualen. Stort sett alle batteriprodukter har en passasje i manualen som omhandler bruk/vedlikehold av batterier. Det er langt ifra sikkert at du vil ha noen mulighet til å ta dette på reklamasjon... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 En psp vil ha en forventet levetid over 2 år, og dermed 5 år reklamasjonsrett, er leverandør/butikk uenig, så er det bare å ta det videre med forbrukerrådet. Dersom produktet er forventet å vare vesentlig lengre enn 2 år, er fristen for å reklamere 5 år. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det vil jeg nå si at en psp skal. Men om den døde av å ligge i en skuff, tror jeg og at batteriet kan være en mulig synder. Prøv i hvert fall å start den med batteriet tatt ut og strømkabelen i. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Ah, vil tro det er kaputt batteri i så tilfelle. Prøvd å la den ligge en stund på lading?De vil nok også argumentere at produktet ikke er brukt slikt det er ment å brukes og dette står sikkert i brukermanualen. Stort sett alle batteriprodukter har en passasje i manualen som omhandler bruk/vedlikehold av batterier. Det er langt ifra sikkert at du vil ha noen mulighet til å ta dette på reklamasjon... Takk for tipset, men jeg har faktisk vett nok i huet til å prøve andre batterier og koble i strømmen PSP'en slår seg på (grønt lys) men skjermen er svart og ingen tegn til liv utover det. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Er ikke verre enn å sende den inn å se hva de sier. Mtp batteriet, slike batterier som sitter i PSP, kameraer ol. går fort i stykker hvis de blir liggende i apparatet ubrukt og mister helt ladingen (tappes sakte, selv når det er "slått av"), derfor er det lurt å ta ut batteriet eller som jeg gjør, sett en teip over polene, etter å ha ladet det opp og sett det tilbake, da vet man hvor det er. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Og hvor skal jeg sende den inn? Har sendt mail til nordisk film uten å få noe svar. Skjønner ikke helt hvorfor alle snakker om batterier, har selvsagt prøvd med strømkabel og da er batteri utelukket. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Du henvender deg til butikken der du kjøpte psp-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå