Gå til innhold

Reklamasjonsrett på PSP

arokh

Anbefalte innlegg

Er det 5 års reklamasjonsrett på PSP? Har en 1. generasjons som har streika og skulle gjerne benyttet meg av den. Såvidt jeg har forstått er det nordisk film som tar seg av dette? Noen som vet hvordan man skal henvende seg til de? Har prøvd å sende mail uten å få svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk den i gave, trenger jeg kvittering for å evt få reklamert?

Du må sannsynliggjøre at produktet er kjøpt på den og den datoen. Dette er lettest å gjøre med kjøpskvittering, men kan også gjøres med en konto utskrift (kvittering er langt lettere å få aksept for.)

Hør med de du har fått den av hvor den har blitt kjøpt, og om de har kvittering.

Har de ikke kvittering så tar du kontakt der den er kjøpt og spør om de har kvitteringen lagret på navn (det navnet som de som har kjøpt den i gave har satt den på.)

Da kan du samtidig høre med selger, hvordan du skal forholde deg til reklamasjon.

En psp vil ha en forventet levetid over 2 år, og dermed 5 år reklamasjonsrett, er leverandør/butikk uenig, så er det bare å ta det videre med forbrukerrådet.

Er det en selvforskyldt skade, så får du selvfølgelig ingenting dekket.

Lenke til kommentar

Ah, vil tro det er kaputt batteri i så tilfelle. Prøvd å la den ligge en stund på lading?

De vil nok også argumentere at produktet ikke er brukt slikt det er ment å brukes og dette står sikkert i brukermanualen. Stort sett alle batteriprodukter har en passasje i manualen som omhandler bruk/vedlikehold av batterier.

Det er langt ifra sikkert at du vil ha noen mulighet til å ta dette på reklamasjon...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
En psp vil ha en forventet levetid over 2 år, og dermed 5 år reklamasjonsrett, er leverandør/butikk uenig, så er det bare å ta det videre med forbrukerrådet.

Dersom produktet er forventet å vare vesentlig lengre enn 2 år, er fristen for å reklamere 5 år.

Lenke til kommentar
Ah, vil tro det er kaputt batteri i så tilfelle. Prøvd å la den ligge en stund på lading?

De vil nok også argumentere at produktet ikke er brukt slikt det er ment å brukes og dette står sikkert i brukermanualen. Stort sett alle batteriprodukter har en passasje i manualen som omhandler bruk/vedlikehold av batterier.

Det er langt ifra sikkert at du vil ha noen mulighet til å ta dette på reklamasjon...

Takk for tipset, men jeg har faktisk vett nok i huet til å prøve andre batterier og koble i strømmen :)

PSP'en slår seg på (grønt lys) men skjermen er svart og ingen tegn til liv utover det.

Lenke til kommentar

Er ikke verre enn å sende den inn å se hva de sier.

Mtp batteriet, slike batterier som sitter i PSP, kameraer ol. går fort i stykker hvis de blir liggende i apparatet ubrukt og mister helt ladingen (tappes sakte, selv når det er "slått av"), derfor er det lurt å ta ut batteriet eller som jeg gjør, sett en teip over polene, etter å ha ladet det opp og sett det tilbake, da vet man hvor det er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...