Sinvano Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Sony har jo fordel med bildestabilisator i hus. I de nye Alpha modellene legger Sony stor vekt på førstegangsbruk, herunder "nybegynner" Lette menyer som er enkle og forstå men allikvel et kamera med utrolig mye muligheter. Når det kommer til vridbar skjerm og liveview er det vel Sony som holder det lengste strået. Tenker nå på at autofokus er kjappest på Sony ved bruk av LV. Ellers har man god batterikapasitet. På Sony og Canon er det jo også cmos bildesensor... Usikker på om Nikon har det? Nikon D5000 er også et veldig bra valg i forhold til "nybegynner" med gode og brukervennlige menyer. Men stikk innom en fotoforretning og hold kameraene fysisk i hånden og test dem ut Da finner man fort ut av hva man liker ! Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Litt økonomisk er det det jo med stabelisering i huset!!! Tør ikke tenke på hva jeg måtte ha betalt for en 300mmf4 med innebygd stabelisering..... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) På Sony og Canon er det jo også cmos bildesensor... Usikker på om Nikon har det? Nikon har det på alle dagens modeller unntatt D3000 (og D60 hvis det fremdeles er i salg). Nå er ikke nødvendigvis CMOS et kvalitetsstempel i alle sammenhenger da. Endret 4. februar 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Litt økonomisk er det det jo med stabelisering i huset!!! Tør ikke tenke på hva jeg måtte ha betalt for en 300mmf4 med innebygd stabelisering..... fra 11969? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Litt økonomisk er det det jo med stabelisering i huset!!! Tør ikke tenke på hva jeg måtte ha betalt for en 300mmf4 med innebygd stabelisering..... Jeg tør I underkant av 200 kroner i forskjell. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Den billigste Nikonen har ikke ristedemper og Canon sin tilsvarer 2 Fstopp mens den innebygde til Pentax tilsvarer fra 2,5 til 4 Fstopp...... Endret 4. februar 2010 av Kjell75 Lenke til kommentar
Anders070 Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Det ble Nikon D5000, en grei pakkepris. Er fornøyd med kamera og glad for å endelig ha tatt et valg Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) gratulerer med kamera, du har nok ikke gjort et dårlig kjøp Endret 11. mars 2010 av Johnny™ Lenke til kommentar
Olykainen Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Trenger noe veiledning her. Er i gang med å kjøpe mitt første digitale speilrefleks kamera, men er forvirret, hva skal jeg velge? Står nå mellom disse: Nikon D5000 Canon 500D Sony A550 Mitt første SLR, så har ingen erfaring eller utstyr. Tenkte brukt til natur, reiser og "vanlig" fotografering. Nikon og Canon har store markedsandeler, men er ikke redd for å velge Sony. Noen som kan veilede meg i mitt første kjøp? Kjøp det kamera som passer til deg . De fleste her inne kan bare teori om kamera . Jeg tviler sterkt på att noen har testet alle disse kameraene , å kan uttale seg på det grunnlaget . Å høre på en bruker erfaring fra en som eier ett av disse kameraene blir feil , siden vedkommende ikke aner noe om hvordan de andre kameraene fungerer . Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 (endret) Kjøp det kamera som passer til deg . De fleste her inne kan bare teori om kamera . Jeg tviler sterkt på att noen har testet alle disse kameraene , å kan uttale seg på det grunnlaget . Å høre på en bruker erfaring fra en som eier ett av disse kameraene blir feil , siden vedkommende ikke aner noe om hvordan de andre kameraene fungerer . Nå er du litt sent ute med tordentalen,spesielt nå når trådstarter allerede har kjøpt kamera Og forresten enkelte her bytter kamera/fabrikat fortere en du bytter underbukser Endret 13. mars 2010 av Nautica Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) feilpost...kan slettes ! Endret 14. mars 2010 av flu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå