kimmen12 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Heihei. Jeg har 2 skjermkort i en pc som skal brukes som kartplotter og for å sjekke vær osv. Det jeg vil gjøre er at det ene skjermkortet (pci) må kjøres som 256 color mode hele tiden. Kartprogrammet må kjøres i 256 color nemlig. Er det noe hemmelige greier man kan gjøre i windows for dette? Har prøvd meg litt fram, og jeg får det til hvis jeg først setter den med 256 som primary skjerm(begge blir da 256) og starter programmet, så bytte tilbake til den andre skjermen som primary. Da går den skjermen som ikke skal være 256 color til riktig. Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Prøver meg på å bumpe denne igjen.. Kan forklare litt i mer detaljer hva jeg ønsker her. Totalt er det 3 skjermer koblet til pcen. Det er 2 skjermkort på pcen. Det ene skjermkortet har en Y-kobling på til 2 skjermer, det andre skjermkoret kjører 1 skjerm selvsagt.. Det som ønskes nå er følgende: Skjermkortet som har en Y-kobling (som er koblet til 2(!) skjermer) vil jeg skal kjøre i 256farger HELE tiden. Når man skrur på pc så kommer det i 256farger. Noen vil kanskje spørre hvorfor jeg skal ha 3 skjermer og 2 av de i 256 farger, det lyder sånn som dette her. Dette står i en 50 fots seilbåt, og dette skal bli brukt som kartsystem, samt at man kan gå online og sjekke evt. vær på nettet samtidig som kartprogrammet blir brukt. Det er 1 skjerm som kan bli sett fra styreposisjonen (må stå ute og seile) og en som er ved dashbordet kan man da si.. Det som skjer nå er at når man starter opp kartprogrammet så blir alle skjermene i 256 farger.. Noe som er utrolig kjedelig hvis man vil surfe litt på nettet.. Håper noen har noen gode svar på dette, hadde satt -veldig- stor pris på det:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå