Gjest Halis Beinis Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei. For 4-5 år siden så var jeg nede i fjæra og sklei på en stein. Landet selvfølgelig rett på halebeinet. Typisk meg! Siden den gang så har jeg hatt problemer med å sitte bakoverbøyd på en hard stol. Kommer an på hvilken stol det er, noen harde stoler går bra å sitte bakoverbøyd på, andre ikke. Men jeg kjenner det etter noen timer i den myke datastolen også. I går så ble det ganske ille igjen, klarte knappt å sitte bakoverbøyd i sofaen. Vet ikke hvorfor jeg fikk så vondt helt plutselig. Har ikke fallt igjen eller gjort noe. Men idag er det bedre. Litt vondt å sitte bakoverbøyd, men ikke så vondt at jeg griner Siden det er bedre idag så regner jeg med at det er som "vanlig" igjen etter noen dager. Men som sagt, jeg TROR at det ble litt problemer i halebeinet etter episoden for 4-5 år siden. Husker ikke hvordan det var før det skjedde, har gullfiskhukommelse Men selv om jeg ikke kan sitte bakoverbøyd hele dagen pga halebeinet så er det ikke noe som hemmer meg. Er jo bare å reise seg i noen minutter så går det over igjen. For en stund. Er dette noe jeg bør oppsøke legen for? Ser egentlig ingen grunn til å dra til legen, for hva kan han gjøre med halebeinet? OG er det flere der ute som opplever det samme som meg? Uten fall og andre ulykker. Skal det rett og slett være slik som jeg har det? Husker som sagt ikke hvordan det var før ulykken. Er en gutt på 17 år. Takker og bukker for svar! Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg vil anbefale deg å oppsøke lege for en røntgen. Du kan ha forskyvd nederste delen av halebeinet, noe som sannsynligvis vil forårsake de symptomene du har her. (Var i alle fall det jeg gjorde, selv om jeg ikke vet om dette er medisinsk rett:) ) Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg skulle raile på rollerblades for 3 år siden og landa rett på halebeinet så jeg måtte på sykehus, og jeg får også for vondt i halebeinet.. Mammaen min fikk dratt vekk stolen når hun skulle sette seg da hun var liten (49 år nå) og for hun skal det også lite til før hun får vondt i halebeinet. Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei. For 4-5 år siden så var jeg nede i fjæra og sklei på en stein. Landet selvfølgelig rett på halebeinet. Typisk meg!Siden den gang så har jeg hatt problemer med å sitte bakoverbøyd på en hard stol. Kommer an på hvilken stol det er, noen harde stoler går bra å sitte bakoverbøyd på, andre ikke. Men jeg kjenner det etter noen timer i den myke datastolen også. I går så ble det ganske ille igjen, klarte knappt å sitte bakoverbøyd i sofaen. Vet ikke hvorfor jeg fikk så vondt helt plutselig. Har ikke fallt igjen eller gjort noe. Men idag er det bedre. Litt vondt å sitte bakoverbøyd, men ikke så vondt at jeg griner Siden det er bedre idag så regner jeg med at det er som "vanlig" igjen etter noen dager. Men som sagt, jeg TROR at det ble litt problemer i halebeinet etter episoden for 4-5 år siden. Husker ikke hvordan det var før det skjedde, har gullfiskhukommelse Men selv om jeg ikke kan sitte bakoverbøyd hele dagen pga halebeinet så er det ikke noe som hemmer meg. Er jo bare å reise seg i noen minutter så går det over igjen. For en stund. Er dette noe jeg bør oppsøke legen for? Ser egentlig ingen grunn til å dra til legen, for hva kan han gjøre med halebeinet? OG er det flere der ute som opplever det samme som meg? Uten fall og andre ulykker. Skal det rett og slett være slik som jeg har det? Husker som sagt ikke hvordan det var før ulykken. Er en gutt på 17 år. Takker og bukker for svar! Jepp lurt å få sjekka det ja. Jeg hadde vondt i halebeinet i flere år før jeg sjekka og jeg måtte operere. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Melder meg på her! Falt på en stein når jeg kjørte snowboard for 3-4 ukers tid siden, og har siden den tid hatt vondt i halebeinet. Gjør vondest når jeg sitter, eller ligger med ryggen oppreist. Er fortsatt hoven, og man kjenner tydelig at noe ikke er helt bra på den ene siden av ryggen når jeg bøyer meg fremover.. Har hele tiden tenkt at det går over, og at jeg får ta en titt på det når det går over. Men, hvor lenge bør/kan jeg vente før jeg oppsøker lege? Gjør de i det hele tatt noe med halebeinet? Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Du kan ha brudd på halebeinet. Lenke til kommentar
Avorsen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Om du fortsatt sliter litt, så prøv kiropraktoren. Beskrivelsen din ligner mye det samme greiene jeg har i hoften, nemlig feilstilling. Man får noen metoder å trene opp nedre del av magen, for å få tilbake hoften i en mer "normal" holdning. Jeg var og 16-17 første gang det ble et stort problem for meg, ettersom det gjorde vondt å chille. Dersom problemet er over nå, og du har mere flesk på kroppen, så er det fortsatt en god idé det å ta "planken". Dette gjorde ikke jeg, og problemet er tilbake.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå