smiley_2008 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei, kan være at dette er litt vanskelig å svare, men får prøve meg:P Ok, jeg går nå VG3, strøyk ved eksamen i S1 matematikk i VG2 i sommer, fikk en sjanse til i vinteren, strøyk den og så jeg fikk rådgivning, fikk beskjed om at jeg kunne erstatte denne eksamenskarakteren ved å fjerne S1 fra VG2 og ta fellesfaget 2P og privatisteksamen i 2P, fordi hvis ikke vil jeg mangle timer og det er obligatorisk med matte fra vg1 og vg2. Så her er spørsmålet: 1. Hvorfor må jeg ta eksamen i akkurat 2P matematikk? 2. Kan jeg ikke bare være tilstede i disse timene og få oppfylt disse "timene" jeg mangler? 3. Kan jeg ikke ta eksamen i et av de andre VG2 fagene jeg har? 4. Jeg ble jo trukket tilfeldig til å ta eksamen i S1 matematikk, er jeg da "låst" til å ta en eksamen i matematikk? Håper dere skjønner hva jeg mener, og takk for svar på forhånd? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 1. 2P erstatter S1-karakter. Så enkelt er det. :] det er iaf. det rådgiver mener å hevde, han har nok rett. 2. Det er ikke snakk om timer i form av hvor mange timer du er på skolen, men du må ha så og så mange TIMER fag på skolen i løpet av dine 3 år på VGS - det har ingenting med tilstedeværelse å gjøre 3. Nå vet jeg ikke hvor mange som blir trukket til å ta eksamen på VGS, men du kan selvfølgelig ende opp med å komme opp i eksamen i et annet fag i VG2. 4. Med mindre du vil beholde denne karakteren (stryk) så MÅ du ta opp en eller annen form for matte for å få den endret/fjernet. Lenke til kommentar
smiley_2008 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Takk! dette fikk meg til å forstå bedre Du svarte igrunn på alt jeg spurte om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå