Coolermastern Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Heisan! Har vel ikke sjekket ut mange leverandører innen AMD hovedkort enda, og ser at f.eks ASUS Crosshair III Formula, Socket-AM3 ligger godt over gjennomsnittet av gode hovedkort innen AM3. Jeg lurte på om dere vet eller kan linke meg noen leverandører som tilbyr "råere" hovedkort inne AMD AM3 serien, som bl.a støtter originalt høyere hastigheter for ram-brikker uten å måtte justere bios eller overklokke. Da tenker jeg f.eks støtte opp til PC-16000 (2000MHz brikker), der jeg så langt har sett at gjennomsnittet støtter f.eks PC-8500, PC-10600 og PC-10666 (1333MHz rambrikker). Litt rusten på dette etter noen år fra PC verden, så på forhånd beklager min rene uvitenhet generelt om hovedkort Takk Mvh Sten R Lenke til kommentar
Coolermastern Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Ingen som har noen forslag, link eller henvisning innen AMD hovedkort som støtter originalt høyhastighets minnebrikker uten å måtte klokke, hvis de eksisterer? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Tror nok en må regne med å måtte overklokke for å kunne kjøre minnet på 2GHz. Hvis du vil ha et toppkort til AMD, er det 790FX-brikkesettet som gjelder. Et godt eksempel på et slikt kort er ASUS Crosshair III Formula som du nevner, men en finner også rimeligere modeller som er populære blant overklokkere og entusiaster, blant annet Asus M4A79T Deluxe: http://www.hardware.no/artikler/asus_m4a79t_deluxe/71161 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå