terjelu Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hei! Jeg har en bærbar Dell Latitude hvor det ser ut som om HDen har crashet, står ihvertfall bare og hakker uten at Windows XP startes. Får tilslutt en blå skjerm med feilmelding om "critical HD error". Jeg lurer i den forbindelse om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg kan få hentet ut "mine dokumenter" gjennom DOS? Har endel viktige dokumenter der som det hadde vært supert å få ut......noen som kan hjelpe meg med en guide mhp hvilke kommandoer jeg kan bruke i DOS? Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 litt leit det der. det er jo ikke noe normal dos med xp. starte komandolinje med f8 eller f12! Så kopier via komandolinja:=) Lenke til kommentar
terjelu Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 ok..takk for info! Jeg vet imidlertid ikke helt hvordan jeg kopierer via denne kommandolinja...hva skal jeg skrive helt konkret? og hvordan er fremgangsmåten? Lenke til kommentar
terjelu Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 ok..takk for info! Jeg vet imidlertid ikke helt hvordan jeg kopierer via denne kommandolinja...hva skal jeg skrive helt konkret? og hvordan er fremgangsmåten? Lenke til kommentar
lceger Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Filene ligger i Documents and settings"brukernavn"my documents kommandoen for å komme inn dit blir cd "documents and settingsbrukernavnmy documents" enter Lenke til kommentar
terjelu Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Ok....tusen takk! Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Så kan du bruke kommandoen : copy *.* /s a: (da vil du kopiere alle filer og underkataloger til a: ... du kan, om du vil, bytte ut "a:" med hvilken som helst annen path... for du har kanskje mer enn 1.44MB med data i "Mine Dokumenter" ? :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå