Gå til innhold

[Løst]Hvilket 18-200 er det i denne annonsen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: tydeligvis for lenge siden jeg har jobbet i fotobutikk; ikke lenger helt oppdatert på markedet.

 

Det er mk I-varianten som er i pakken, du ser VR-logoen er rød, mens den er gullfarget på den andre utgaven. Optisk skal de være identiske; MTF-kurvene er i hvert fall til forveksling like. Nikon har ikke illustrasjon av den optiske formelen på den gamle varianten, men det er samme konfigurasjon med elementer og grupper. Tror muligens det er fargen på logoen, zoom-lås og kanskje bedre coating som er de vesentlige forskjellene. Definitivt ingen showstopper eller grunn til oppgradering, og med prisforskjellene som råder på dem nå er det helt klart ingen grunn til å velge den nye. Når prisene har stabilisert seg der de bør være er det bare som en naturlig evolusjon å regne - tweaking for å tilpasse seg markedet.

Lenke til kommentar
Uansett om begge har VRII eller ikke, hvor stor er forskjellen?
Begge har VRII. Som antydet i min edit lenger opp: du skal nok lete lenge etter forskjeller i bildene du får. Du slipper litt irritasjon dersom du har/får et eksemplar som kryper når det henger på magen, og du får (kanskje) litt bedre coating, som kan gi marginalt mindre flare i motlys.
Lenke til kommentar
Begge har VRII. Som antydet i min edit lenger opp: du skal nok lete lenge etter forskjeller i bildene du får. Du slipper litt irritasjon dersom du har/får et eksemplar som kryper når det henger på magen, og du får (kanskje) litt bedre coating, som kan gi marginalt mindre flare i motlys.

Hehe, ser det nå ja... blir bare usikker når det gjelder VR betegnelser fra Nikkor :)

Lenke til kommentar

Nå vet en jo aldri hva folk er villige til å betale, men med tanke på at D300s selges for 11 990,- på JP, så tenker jeg rundt 7 tusen +.

 

Med tanke på at du bør få objektiv og blits nytt for rundt 7 300,- ink frakter (prisguiden) så kan jo dette fort bli en dårlig deal..

Lenke til kommentar
Nå vet en jo aldri hva folk er villige til å betale, men med tanke på at D300s selges for 11 990,- på JP, så tenker jeg rundt 7 tusen +.

 

Med tanke på at du bør få objektiv og blits nytt for rundt 7 300,- ink frakter (prisguiden) så kan jo dette fort bli en dårlig deal..

Enig i den... derfor bestemte jeg meg for å by kun på objektivet.

 

Ikke bare fikk jeg kjøpt det for seg selv men fikk også en bra pris for det. Argumenterte med at det var en gammel modell og han lot det gå for 3100 kr. Det er 100% strøkent med kvittering med tanke på at eneste forskjellen på den nye versjonen er en zoomlås vil jeg nok anse det kjøpet som meget bra.

 

Testet objektivet når det pekte nedover og det siger ikke på noen brennvidder så jeg ser ikke helt den store fordelen med en låseknapp.

 

Uansett får dere ha tusen takk for svar alle sammen.

 

Spørsmålet nå er om jeg skal beholde Nikkor 70-300`n, har veldig lyst på en vidvinkelzoom eller en macrolinse istede når jeg likevel nå har 200 mm i dette objektivet. Må nok teste litt først...

Lenke til kommentar
Ser ut som om din problemstilling er løst på annen måte.

Benytter jeg linken du oppga til finn.no får jeg beskjed om at annonsen er slettet.

?

 

Edit:

Antar du postet før du så sisteinnlegget mitt, har allerede kjøpt objektivet så da er jo problemstillingen løst ja :)

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...