nordemoniac Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei! Har slitt lenge nå med å få XBMC 9.11 til å virke. Har brent til CD, og prøvd unetbootin og USB-minne. Om jeg bruker NYESTE unetbootin og USB, og deretter prøver å installere på HDD, får jeg feilmeldingen "finner ikke CD"... DUH! Det er jo USB-minne. Om jeg bruker versjon "unetbootin-eeeubuntu-windows-276" så starter den, og kommer til "søker etter maskinvare" og stopper der. Noen ganger fortsetter den, men krasjer under partisjonering (33%). Om jeg prøver CD, så starter den opp, og jeg kommer meg gjennom installasjonen, men får "partisjonerer (33%)". Så... Hva kan jeg gjøre??? Testet med 1GB minne og 8GB minne + CD-R. Hvorfor skal det være problemer AKKURAT når jeg vil ha XBMC. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Har nå prøvde 9.04, 9.11, 9.11-repack, og alle stopper enten med blinkende cursor på oppstart, "søker etter maskinvare" eller 33% på partisjonering. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Prøvde CDen i en annen PC, der virket den... Så må være et eller annet med min HTPC den ikke liker??? Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Fant denne: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=979543 Så enten er det fordi den ser to skjermkort, og krasjer der, jeg har nemlig satt inn et PCI-skjermkort (i det eneste PCI-sporet). Så jeg tenkte at enten er dette grunnen, det blir konflikt mellom hvilken som skal brukes. Eller så er det fordi CD-ROM som bruker P-ATA, kanskje kjører via PCI-bussen. Dermed blir det konflikt mellom PCI-skjermkort og CD-ROM. Jeg får beskjeden "can't mount /dev/sr0 on /cdrom" eller noe i den duren. Får prøve det som stod på siden: 1. Remove the add-on graphics card and boot into your ubuntu install as normal. 2. Open terminal and enter the following without quotes: "sudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist" 3. Add the following two entries without quotes to the end of the file: "blacklist agpgart" "blacklist intel_agp" 4. Shutdown the pc and reinstall the add-on graphics card. 5. Connect monitor to add-on card and boot pc. 5. Install restricted drivers if required (if using nvidia or ati you may try using envyng, it's in the repo's) Endret 20. januar 2010 av nordemoniac Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Det gikk, fjernet skjermkort, så kunne jeg installere. Men jeg får ikke startet opp Ubuntu/XBMC Live med det nye skjermkortet. Noen som vet hvilken blacklist-fil det er snakk om? Eller er det bare blacklist.conf? Jeg la til intel_agp og agpgart, men lurer på om dette blir feil? Ettersom jeg har PCI kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå