Gå til innhold

Problem: ikke lyd via HDMI


Anbefalte innlegg

Har netoppå kjøpt en Packard Bell imax mini n3600 (samme som Acer Aspire Revo R3600). Dessverre hadde den installert Windows Vista, og etter at den låste seg flere ganger pr dag de første dagene ga jeg opp og installerte Windows 7 Ultimate. Men nå klarer jeg ikke å få lyd ut på HDMI-utgangen. Dessverre er jeg ikke sikker på at jeg hadde det når jag hadde Windows Vista heller, hadde ikke fått sjekket ut det før jeg la inn Windows 7.

 

Spørsmålene mine er:

1. Jeg vet at det ikke er alle maskiner/konfigurasjoner som leverer lyd via HDMI. Er det noen som vet om denne maskinen skal kunne gi HDMI-lyd?

 

2. Hvis det skal være mulig. Ideer til hvordan få det til?

 

Jeg har siste versjon drivere i følge DRiverMax.

 

Jeg har vært inne på SevenForums, prøvd noen av forslagene der, men finner ikke ut av det. Dessverre er det ingen av trådene der som dreier seg om akkurat min maskin.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg kobler til HDMI-kabel fra pcen til tven min, hender det at jeg må dra ut kontakten fra høytalerne på pcen (den er som regel grønn). Da bør det funke

 

Takk for svar, men jeg har ikke noen kabel i hodetelefonporten, så feilen må nok ligge et annet sted. Det merkelige er at når jeg sjekker lyd/mikser så viser instrumentet der utslag på digital lyd, men ingen lyd sendes til TVen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har netoppå kjøpt en Packard Bell imax mini n3600 (samme som Acer Aspire Revo R3600). Dessverre hadde den installert Windows Vista, og etter at den låste seg flere ganger pr dag de første dagene ga jeg opp og installerte Windows 7 Ultimate. Men nå klarer jeg ikke å få lyd ut på HDMI-utgangen. Dessverre er jeg ikke sikker på at jeg hadde det når jag hadde Windows Vista heller, hadde ikke fått sjekket ut det før jeg la inn Windows 7.

 

Spørsmålene mine er:

1. Jeg vet at det ikke er alle maskiner/konfigurasjoner som leverer lyd via HDMI. Er det noen som vet om denne maskinen skal kunne gi HDMI-lyd?

 

2. Hvis det skal være mulig. Ideer til hvordan få det til?

 

Jeg har siste versjon drivere i følge DRiverMax.

 

Jeg har vært inne på SevenForums, prøvd noen av forslagene der, men finner ikke ut av det. Dessverre er det ingen av trådene der som dreier seg om akkurat min maskin.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...