rAYY Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei. Det er igjen høysesong for PCbygging i vennekretsen, og vi stakkars naut som sitter på relatert utdannelse får derav noe av det etiske ansvaret for noe av supporten. Kompis A bygget en maskin forleden med følgende deler: Noctua NH-U12P SE1366 CPU-Kjøler Intel Core i7-920 CPU Asus Rampage II Extreme Hovedkort Corsair Dominator DHX+ DDR3-1600MHz (6GBkit á 3x 2gb brikker) Minne XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-E 2.0 875MHz GPU Corsair TX950W PSU WDC GreenPower 1TB S-ATA3 Det som er litt synd for "Kompis A" er at han har bladd opp 13 laken for noe som egner seg best som ei sabla dyr skjærafjøl, da dette ikke fungerer overhodet, man har dog endelig fått maskinen til og boote, men stabilitet er et begrep som ikke hører til i denne sammenehengen. Kompis B derimot har bygget sin maskin på de samme delene, med unntak av småtteri som PSU og Harddisk, og dette kjører som en våt drøm. Mitt spørsmål er da om flere har opplevd defekte hovedkort av denne modellen, Professor Google sier at det er høyst vanlig med problemer, men disse er løselige. Han vet derimot ingenting om akkurat vårt tilfelle. Audun. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg hadde litt problemer i starten sjøl, men det viste seg at det bare var å bytte strømforsyning, så gikk det som en drøm etter det. Etter mye lesing i forum ble det "uoffisielt bekreftet" at Rampage II extreme ER picky på strømforsyninger. Jeg hadde problemer med Mist 1000w, byttet til Corsair HX1000 da flere opplevde full stabilitet med denne, noe jeg også erfarte. Jeg har ingen oversikt eller informasjon på en "safe-list" på strømforsyninger på dette kortet, men et søk på "cold boot problem rampage extreme" eller lignende skulle gi deg noen gode treff som omtaler problemer og løsninger. lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå