ChristianHL Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Lurer på om denne pakken fra komplett er et bra kjøp? Har vurdert litt frem å tilbake da valget har stått mellom 450d og d3000. Til og begynne med blir det nok helt enkelt pek&skyt bildetaking. Synes derfor "guide-mode" på d3000 så genial ut. Har lest litt om begge objektivene i pakken fra komplett å de ser ut til å få ganske OK kritikk. Med begge objektivene blir det jo totalt fra 18 - 200 mm, har jeg da det jeg behøver i første omgang? Kan jeg ta alt fra nærbilder av blomster til fugler på litt lengre avstand? På forhånd takk! Lenke til kommentar
se# Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) 18-200mm er et bra område å starte med, men 200mm er nok litt lite til fuglebilder selv om du kan sikkert få noen fine på en foringsplass hvor du kommer nærme. D3000 er et greit kamera, men du får ikke Live View (dvs at LCD-skjermen ikke kan brukes som søker), og D3000 mangler også videofunksjon (og det gjør 450D også). Noen synes dette er viktige funskjoner, andre ikke, men det er greit å være klar over hva du får og ikke får. Endret 19. januar 2010 av se# Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Har ikke behov for hverken liveview eller video så det ser jeg ikke på som noe problem. Men takk for opplysningen Kanskje jeg etterhvert får bestille en 300mm hvis jeg finner ut at 200mm ikke strekker til. Noen som har objektiv å anbefale til nærbilder av små ting? Blomster, små figurer ala lego-menn osv ... Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 kommer an på hvor nært du vil jeg er veldig fornøyd med mitt 105mm f/2.8 macro. Lenke til kommentar
ChristianHL Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Kellendil; Jeg vil så nære som du var da du tok bildet av din mors Peoner Men ingen av kit-linsene er vel brukbare til noe i den retningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå