Gå til innhold

Internett klikker etter at uTorrent har stått på en stund

Anbefalte innlegg

uTorrent og internetten kan funke fint veldig lenge, men plutselig hender det at internetten stopper helt opp, og jeg må skru routeren av og på for å få tilbake internetten. Dette er ekstremt plagsomt. Har tenkt på at det kan være at internetten overbelastes, men linjen min er 3 Mbit/s ned og 500 Kbit/s opp, og når jeg laster ned pleier det ikke være mer enn 500 Kbit/s ned og 50 Kbit/s opp. Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linjen bør jo kunne takle det fint, så blir skikkelig skuffet når hele nettet streiker og jeg må ned i kjelleren for å ta kontakten ut og inn igjen :!:

Edit: Cruzader: hvordan kan jeg finne ut hvor mange connections routeren takler da?

Endret av Larsemão
Lenke til kommentar

kan være litt tricky siden det varierer mellom hver utgave av firmware, blir heller stortsett ikke oppgitt i specsene hvormye den takler.

blir egentlig bare prøve seg frem så øke sakte og se når den bikker under.

min forige nextgentel router taklet knapt 300 før den tok kvelden.

Lenke til kommentar

antallet connections har egentlig ikke noen sammenheng med linjehastigheten, det blir i forhold til minnet på routeren og hvormye den takler.

du kan prøve oppdatere firmware på den du har eller kontakte levrandøren og høre om det er mulighet for bytte til en bedre samt om de kan feilsøke den du har nå.

ellers kan du også kjøpe en bedre selv og bridge så din egen tar routing/tilkoblings delen og levrandøren sin bare står som modem.

Lenke til kommentar

firmware er i prinsippet som en driver for routeren, produsentene gir ved gjevne mellomrom ut nye firmwarer som skal tette hull/feil i den gamle samt effektivisere.

minuset er at den ikke søker etter ny firmware selv, men du må enten be den i det nettbaserte kontrolpanelet om søke etter ny firmware og oppdatere, eller laste ned firmwaren fra levrandøren sin side på din pc så bla gjennom på routeren og velge filen.

typisk et nettpanelet på http://192.168.1.1/ eller http://10.0.0.1/ noen levrandører har passord på denne som enten sto i brevet du fikk med den eller på en klisterlapp under.

Lenke til kommentar
Men du har ikke forslag til hvordan jeg skal få økt hastigheten nå?

Glemte nesten det, har som sagt mye å gjøre med hvor mange deltakere det er på torrenten,

har du prøvd med 1 eller flere torrenter for kontroll?

har du sjekket at porten til utorrent er åpen?

EDIT

Se forøvrig nederst på forrige innlegget mitt, dette er svært viktig å kontrollere for å ungå stryping av fart.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...