Larsemão Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 uTorrent og internetten kan funke fint veldig lenge, men plutselig hender det at internetten stopper helt opp, og jeg må skru routeren av og på for å få tilbake internetten. Dette er ekstremt plagsomt. Har tenkt på at det kan være at internetten overbelastes, men linjen min er 3 Mbit/s ned og 500 Kbit/s opp, og når jeg laster ned pleier det ikke være mer enn 500 Kbit/s ned og 50 Kbit/s opp. Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Sliter litt med samme problemet selv, hvertfall når det er over 1mb/s ned. Så lurer egentlig på samme spørsmål! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 du bruker mer connections i utorrent enn routeren din takler, da risikerer du at minnet blir fylt og den bare dauer. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Linjen bør jo kunne takle det fint, så blir skikkelig skuffet når hele nettet streiker og jeg må ned i kjelleren for å ta kontakten ut og inn igjen :!: Edit: Cruzader: hvordan kan jeg finne ut hvor mange connections routeren takler da? Endret 19. januar 2010 av Larsemão Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 kan være litt tricky siden det varierer mellom hver utgave av firmware, blir heller stortsett ikke oppgitt i specsene hvormye den takler. blir egentlig bare prøve seg frem så øke sakte og se når den bikker under. min forige nextgentel router taklet knapt 300 før den tok kvelden. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Hvor mange connections kan sees på som rimelig når jeg har 3Mbit/s - 500 Kbit/s linje da? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 antallet connections har egentlig ikke noen sammenheng med linjehastigheten, det blir i forhold til minnet på routeren og hvormye den takler. du kan prøve oppdatere firmware på den du har eller kontakte levrandøren og høre om det er mulighet for bytte til en bedre samt om de kan feilsøke den du har nå. ellers kan du også kjøpe en bedre selv og bridge så din egen tar routing/tilkoblings delen og levrandøren sin bare står som modem. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 I utgangspunktet har vi ikke trådløst nett her, så routeren jeg bruker er en trådløs som jeg kjøpte selv. "Oppdatere firmware" ? Da henger ikke jeg med Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Henger meg på her, her i huset blir internetthastigheten sterkt redusert hvis jeg laster ned med torrent. Om det er 0.5 eller 500KBps spiller ingen rolle, det er alltid like tregt hos alle andre hvis jeg laster ned med torrent. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 firmware er i prinsippet som en driver for routeren, produsentene gir ved gjevne mellomrom ut nye firmwarer som skal tette hull/feil i den gamle samt effektivisere. minuset er at den ikke søker etter ny firmware selv, men du må enten be den i det nettbaserte kontrolpanelet om søke etter ny firmware og oppdatere, eller laste ned firmwaren fra levrandøren sin side på din pc så bla gjennom på routeren og velge filen. typisk et nettpanelet på http://192.168.1.1/ eller http://10.0.0.1/ noen levrandører har passord på denne som enten sto i brevet du fikk med den eller på en klisterlapp under. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Har prøvd med 150 connections, og da klikka den. Har nå på 75 og da funker det enn så lenge, men det går veldig sakte. Varierer fra 50 kB/s til 100 kB/s. Forslag? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Det er ikke noen dårlig hastighet det, kommer helt an på hvor mange som seeder torrenten, uansett får du ikke allverden til hastighet med 3mb, får jo maks 300kb om du er heldig, det er også viktig å begrense hvor mye som sendes opp, er det for mye strypes innhastigheten. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Har jo hatt rundt 500 kB/s før... Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Har jo hatt rundt 500 kB/s før... Du får ikke den farten med en 3mb linje, da må du ha forandret farten. Jeg har ca 12mb, er jeg heldig så får jeg 900-1000kb ned. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Ble litt usikker nå. Kanskje det er 4-5 mbit linje, men hvis jeg har funnet en torrent med gode seedere så har jeg hatt rundt 500 kB/s, uten at jeg har endret på noe spesielt. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Ok, da har du nok rundt 5mb linje,eller mer. Endret 20. januar 2010 av arjato Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Men du har ikke forslag til hvordan jeg skal få økt hastigheten nÅ? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Men du har ikke forslag til hvordan jeg skal få økt hastigheten nå? Glemte nesten det, har som sagt mye å gjøre med hvor mange deltakere det er på torrenten, har du prøvd med 1 eller flere torrenter for kontroll? har du sjekket at porten til utorrent er åpen? EDIT Se forøvrig nederst på forrige innlegget mitt, dette er svært viktig å kontrollere for å ungå stryping av fart. Endret 20. januar 2010 av arjato Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Kan prøve flere torrenter nå. Hvordan sjekker jeg om porten til utorrent er åpen? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 I utorrent, trykk verktøy > hastighetsguide > test om porten er tilgjengelig utenfra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå