Gjest Trådstarter Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg er så inderlig glad i dama mi, men jeg føler at sjalusi problemer spiser meg opp innvendig, jeg har ingen grunn til å være sjalu på noen ting egentlig. Likevel så tenker jeg hele tiden på at hun har vært med andre, og jeg sjekker Facebooken hennes hele tiden. Hun er nå på utveksling i utlandet. Jeg elsker henne utrolig mye, men klarer bare ikke å la tankene stoppe. Vi har hatt like mange sex-partnere tidligere også, så det har ikke noe med det å gjøre. Ingen av oss har heller hatt et forhold før. Noen andre som har hatt et lignende problem? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det er vel ikke noe unormalt. Gi det tid, og prøv å hold deg unna facebook, mobil osv som tilhører hu. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1192854 Du er ikke alene. Vet at det der er noe dritt! Ikke så lett å bli kvitt det heller, man får bare prøve så godt man kan ^^ Lenke til kommentar
Gjest Guest_andersen_* Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg er så inderlig glad i dama mi, men jeg føler at sjalusi problemer spiser meg opp innvendig, jeg har ingen grunn til å være sjalu på noen ting egentlig. Likevel så tenker jeg hele tiden på at hun har vært med andre, og jeg sjekker Facebooken hennes hele tiden. Hun er nå på utveksling i utlandet. Jeg elsker henne utrolig mye, men klarer bare ikke å la tankene stoppe. Vi har hatt like mange sex-partnere tidligere også, så det har ikke noe med det å gjøre. Ingen av oss har heller hatt et forhold før. Noen andre som har hatt et lignende problem? Jeg har samme problemet. Mye av grunnen er at dama mi er så utrolig naiv, hun tror det beste om de fleste mennesker og forstår ikke når en gutt prøver seg. Mange jenter forstår ikke hvordan gutter tenker. Hvis en random fyr går bort til dama di og prøver seg så er det 99% sjangs for at han vil mer enn å prate, det er bare å innse akkurat det. Spørsmålet er om du stoler på dama di, vet du 100% sikkert hun ikke ville vært utro om sjangsen tilbød seg? Isåfall har du ingenting å frykte, for du kan ikke akkurat nekte dama di å komunisere med mennesker. De fleste jenter setter faktisk også pris på at typen demmes er sjalu, det er bare et bevis for dem at du bryr deg veldig om dem. Hvis hun går over "streken" din, som kan være f.eks gi en klem til en fremmed eller flørte, så ikke ignorer det, ikke gi henne "silent treatment". Du må si AKKURAT hva du mener om saken, sett ned foten og bli ferdig med det. Vis henne at du ikke aksepterer det og fortell henne for lista står. Det finnes selvfølgelig også grenser for hvor sjalu det er "tillat" å være. Gi henne frie tøyler, og stram de inn etter hvor mye hun tøyer de. Jenter liker gutter som tar kontroll og sier akkurat det de mener. Lenke til kommentar
Gjest Guest_andersen_* Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Skulle stå: " Hvis en random fyr går bort til dama di og snakker med hun" Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har samme problemet. Mye av grunnen er at dama mi er så utrolig naiv, hun tror det beste om de fleste mennesker og forstår ikke når en gutt prøver seg. Mange jenter forstår ikke hvordan gutter tenker. Hvis en random fyr går bort til dama di og prøver seg så er det 99% sjangs for at han vil mer enn å prate, det er bare å innse akkurat det. Spørsmålet er om du stoler på dama di, vet du 100% sikkert hun ikke ville vært utro om sjangsen tilbød seg? Isåfall har du ingenting å frykte, for du kan ikke akkurat nekte dama di å komunisere med mennesker. De fleste jenter setter faktisk også pris på at typen demmes er sjalu, det er bare et bevis for dem at du bryr deg veldig om dem. Hvis hun går over "streken" din, som kan være f.eks gi en klem til en fremmed eller flørte, så ikke ignorer det, ikke gi henne "silent treatment". Du må si AKKURAT hva du mener om saken, sett ned foten og bli ferdig med det. Vis henne at du ikke aksepterer det og fortell henne for lista står. Det finnes selvfølgelig også grenser for hvor sjalu det er "tillat" å være. Gi henne frie tøyler, og stram de inn etter hvor mye hun tøyer de. Jenter liker gutter som tar kontroll og sier akkurat det de mener. Unnskyld meg, men dette er for meg bare tull. Først og fremst så har jeg erfart at jenter ikke bryr seg om at gutter prøver seg på dem fordi stort sett alle gutter prøver seg på dem. Hvorfor skal man bare være "døh, jeg ser hva du prøver på"? Bitches! For det andre så setter ikke dama pris på at typen er sjalu. Når typen viser at han er sjalu føler dama hun har en viss kontroll. Når typen viser masse sjalusi synes dama det blir for mye. Da tenker hun "Ja hvorfor ikke, han tror jo jeg er utro uansett". Så hvis du stoler 100% på dama di, hvorfor skal du da ha behov for å hevde ditt territorium? Lenke til kommentar
Gjest Guest_andersen_* Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg har samme problemet. Mye av grunnen er at dama mi er så utrolig naiv, hun tror det beste om de fleste mennesker og forstår ikke når en gutt prøver seg. Mange jenter forstår ikke hvordan gutter tenker. Hvis en random fyr går bort til dama di og prøver seg så er det 99% sjangs for at han vil mer enn å prate, det er bare å innse akkurat det. Spørsmålet er om du stoler på dama di, vet du 100% sikkert hun ikke ville vært utro om sjangsen tilbød seg? Isåfall har du ingenting å frykte, for du kan ikke akkurat nekte dama di å komunisere med mennesker. De fleste jenter setter faktisk også pris på at typen demmes er sjalu, det er bare et bevis for dem at du bryr deg veldig om dem. Hvis hun går over "streken" din, som kan være f.eks gi en klem til en fremmed eller flørte, så ikke ignorer det, ikke gi henne "silent treatment". Du må si AKKURAT hva du mener om saken, sett ned foten og bli ferdig med det. Vis henne at du ikke aksepterer det og fortell henne for lista står. Det finnes selvfølgelig også grenser for hvor sjalu det er "tillat" å være. Gi henne frie tøyler, og stram de inn etter hvor mye hun tøyer de. Jenter liker gutter som tar kontroll og sier akkurat det de mener. Unnskyld meg, men dette er for meg bare tull. Først og fremst så har jeg erfart at jenter ikke bryr seg om at gutter prøver seg på dem fordi stort sett alle gutter prøver seg på dem. Hvorfor skal man bare være "døh, jeg ser hva du prøver på"? Bitches! For det andre så setter ikke dama pris på at typen er sjalu. Når typen viser at han er sjalu føler dama hun har en viss kontroll. Når typen viser masse sjalusi synes dama det blir for mye. Da tenker hun "Ja hvorfor ikke, han tror jo jeg er utro uansett". Så hvis du stoler 100% på dama di, hvorfor skal du da ha behov for å hevde ditt territorium? Jeg sier ikke at du skal konfrontere hver eneste gutt som går bort til dama di og prøver seg. Jeg sier bare at sånn er det rett og slett, 9 av 10 gutter som går bort til en jente på byen i dag har baktanker. Det var bare for å forklare at jeg forstår sjalusi følelsen fordi jeg har vært igjennom det samme. Og hvis du ikke viser at du er, til en viss grad, sjalu kan det tolkes som ignorans. Mange jenter "shit-tester" deg for å se om du bryr deg. Hvis du da klikker på fyren eller dama di er du alt for sjalu, hvis du ignorerer det så "bryr du deg ikke". Og hvis du viser at du ikke bryr deg så har det seg desverre sånn at da har damer lett for å tøye grensene siden du alikevel er "okey with it". Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg sier ikke at du skal konfrontere hver eneste gutt som går bort til dama di og prøver seg. Jeg sier bare at sånn er det rett og slett, 9 av 10 gutter som går bort til en jente på byen i dag har baktanker. Det var bare for å forklare at jeg forstår sjalusi følelsen fordi jeg har vært igjennom det samme. Jeg ville bare få frem at kvinnfolk forstår at de "er ønsket", for å si det sånn. Og hvis du ikke viser at du er, til en viss grad, sjalu kan det tolkes som ignorans. Mange jenter "shit-tester" deg for å se om du bryr deg. Hvis du da klikker på fyren eller dama di er du alt for sjalu, hvis du ignorerer det så "bryr du deg ikke". Og hvis du viser at du ikke bryr deg så har det seg desverre sånn at da har damer lett for å tøye grensene siden du alikevel er "okey with it". Det er ikke snakk om ignorans. Det er snakk om å erkjenne at hun blir prøvd på men å vise at du ikke anser det som en trussel. Hver gang du er skeptisk til en annen person som prøver seg på dama di, gir du ham verdi og du signaliserer at du ser på ham som en mulig trussel. Du sier basically at "han der er bedre enn meg". Om du bare sitter og følger med og koser deg med tanken på hvordan han blir avvist, da er du good man. Da opplever du ikke at noen er utro. Hvis noen er det allikevel - slå opp. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Gjest Guest_andersen_* Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg sier ikke at du skal konfrontere hver eneste gutt som går bort til dama di og prøver seg. Jeg sier bare at sånn er det rett og slett, 9 av 10 gutter som går bort til en jente på byen i dag har baktanker. Det var bare for å forklare at jeg forstår sjalusi følelsen fordi jeg har vært igjennom det samme. Jeg ville bare få frem at kvinnfolk forstår at de "er ønsket", for å si det sånn. Og hvis du ikke viser at du er, til en viss grad, sjalu kan det tolkes som ignorans. Mange jenter "shit-tester" deg for å se om du bryr deg. Hvis du da klikker på fyren eller dama di er du alt for sjalu, hvis du ignorerer det så "bryr du deg ikke". Og hvis du viser at du ikke bryr deg så har det seg desverre sånn at da har damer lett for å tøye grensene siden du alikevel er "okey with it". Det er ikke snakk om ignorans. Det er snakk om å erkjenne at hun blir prøvd på men å vise at du ikke anser det som en trussel. Hver gang du er skeptisk til en annen person som prøver seg på dama di, gir du ham verdi og du signaliserer at du ser på ham som en mulig trussel. Du sier basically at "han der er bedre enn meg". Om du bare sitter og følger med og koser deg med tanken på hvordan han blir avvist, da er du good man. Da opplever du ikke at noen er utro. Hvis noen er det allikevel - slå opp. Så enkelt er det. Det er tydlig at vi to har holdt på med forskjellig form for kvinfolk, og jeg må si jeg misunner deg hvis du har det så "enkelt". Fordi jeg har nemmelig ødelagt et forhold ved å ikke konforntere dama med at jeg ikke akspterer alt, det er _VIKTIG_ å ha egene meninger, og formidle dem! Og det handler ikke bare om hvordan du føler det selv, men om hvordan hun føler du er. Hvis du ikke gjør noe kan hun tolke de signalene enten som du sier(du er cool og har for god selvtillit til å bry deg om sånt), eller som at du ikke har baller til å reagere. Men du har et godt poeng i det du sier. Han får høyere verdi hvis du reagerer for mye, men reagerer du ikke i det hele tatt kan du få lavere verdi. Jeg tror en fin balanse er tingen. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Hvis 9 av 10 gutter som kontakter dama de er ute etter å sjekke hun opp, men du er 100% tillitsfull til at hun ikke kommer til å bli forført, hvorfor da bli sjalu og sette en stopper for det? Vil du ikke få større utbytte av å se at jenta faktisk velger deg fremfor dem uten at du beveger en finger enn det å selv aktivt eliminere "konkurransen"? (som egentlig ikke er konkurranse uansett) Det med at jenter føler seg "ønsket" på grunn av at man er sjalu vil jeg tro at i mange situasjoner kun er en reaksjon man forventer at man skal få, mens i realiteten vil selve sjalusien fort bli slitsom og "innestengende". Jeg hadde akkuratt den samme tanken om sjalusi før; Det beviser bare at hun liker meg. Den tanken forsvant da jeg møtte en jente som faktisk ikke var sjalu på den begrensende måten; du får ikke lov til å prate med fremmede jenter. Jeg kunne gjøre hva jeg ville fordi hun stolte på at jeg selv ikke ønsket gå så langt at det ble et tillitbrudd, noe som faktisk gjorde at jeg mistet lysten på andre jenter. (Hadde på en måte ikke lenger noen regler å bryte eller grenser jeg kunne gå over) Hvis du nekter dama de å kommunisere med ukjente gutter så kan det gi hun en lyst til å bevise for seg selv at hun fortsatt er en fri dame (fri som i ikke kontrollert, ikke fri som i singel) og dermed aktivt snakker med fremmede gutter på bakgrunn av den lysten. Nå skal jeg ikke si at sjalusi er negativt i alle former. I veldig veldig små doser kan sjalusi nettopp være søtt og en måte å nettopp vise dine følelser for jenta som dere tidligere har nevnt. Men dette er kun hvis man holder det på en leken og ubegrensende måte. F.eks. hvis dama de skal på lunsj med en annen fyr (ikke date-relatert såklart) så kan man lekent si noe ala "Jeg må innrømme at jeg er bittelitt sjalu på han som får spise god lunsj med deg, men skit au: man takker ikke nei til en god lunsj " her er sjalusien en søt påminnelse om at du selv ønsker tid med hun, men du lar ikke sjalusien styre utfallet av hennes dag. Men mer tilbake mot hovedspørsmålet i dette emnet; Hvis du føler at du er veldig sjalu på dama de er det virkelig slik at du stoler 100% på at hun ikke skal rote seg borti andre gutter? I så fall burde du heller fokusere på tilliten din til hun fremfor sjalusien. "Jeg kjenner hun godt, jeg har ingen ting å bekymre meg for!". Gjerne si det høyt, til deg selv eller andre, slik at du virkelig får det inn. Nå er det vel også slik at noen stoler 100% på sin egen kjæreste, men er redd for at guttene skal klare å "lure" hun til å gjøre noe hun egentlig ikke har lyst til. Da vil jeg bruke et utrykk fra markedsføring: "Man kan ikke skape et behov, man kan kun vekke det!". Hvis kjæresten din faktisk har et fint forhold med deg og virkelig ikke ønsker noen andre enn deg så vil ikke noen gutter kunne klare å lure hun i sengs. Hvis de får hun i sengs så har de altså vekket et behov som har ligget der hele tiden, bevisst eller ikke. Er det derimot slik at du ikke stoler 100% på jenta de så ville jeg anbefalt deg å prøve å finne ut av grunnen til dette og tatt en ordentlig prat med kjæresten din slik at du får lettet på trykket og forhåpentligvis vil få et godt resultat ut av samtalen som kan gjøre deg tryggere på forholdet. Oppsumert vil jeg altså anbefalle å finne andre måter å vise at jenta er ønsket enn gjennom sjalusi. EDIT: Hvis det faktisk er slik at man er sjalu, og fortsatt er i prosessen hvor sjalusien er en realitet så vil jeg anbefale å faktisk fortelle til jenta om sjalusien, men på en åpen og ydmyk måte hvor man kan tenke på de punktene jeg har skrevet om lenger opp i posten. I stedet for å kommunisere "Jeg blir sjalu når du prater med andre gutter, så slutt med det ellers blir det bråk når vi kommer hjem!" kan du si det på en mer måte ala "Jeg stoler 100% på deg, men blir av en eller annen dum grunn sjalu når du prater med andre gutter. Jeg vil ikke at du skal slutte å prate med andre mennesker på grunn av de teite tankene mine, men håper at du kan gi meg litt ekstra fokus når vi er ute sammen!" Jeg håper dere ser forskjellen og forstår den. Endret 21. januar 2010 av Touchdown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå