erot71 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Asus P4PE/L/GD Hovedkort + 2,533 p4 (Northwood) eller Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort + Xp2500(Barton) De er vel i grunn ganske like, slik jeg ser dem. Er derfor usikker på hvilken jeg skal bruke som hoved PC. Hoved PCen bør være den beste til spill. Setter her inn de beste korta til det. :-? Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Amd skal såvidt jeg vet være bedre egnet til spill.. Blant annet på grunn av 3dnow! Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Amd skal såvidt jeg vet være bedre egnet til spill.. Blant annet på grunn av 3dnow! Enig der! Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Det spiller INGEN rolle ... Det to hovedkortene/prosessorene har så og si identisk ytelse. I ene tilfellet er AMD'n kjappest, i det andre så er Intel kjappest, men det er aldri så stor forskjell at det er noe å hoppe i taket for. Videre er begge to dønn stabile om man ikke har noe annet snuskete (les bedritent) hardware i maskina og/eller råtten sotfware. Men klart ... råtten tilleggshardware/software vil nødvendigvis gjøre begge platformene ustabile, så der er det heller ingen forskjell. Til overklokking skulle det ikke være noe problem med noen av løsningene, så sant man har kvalitetsram som tåler litt høyere frekvenser. AMD har i første omgang kanskje det beste potensialet mtp høyst %-vis overklokking ... men man kan jo være uheldig å få et eksemplar som ikke er like glad i høye frekvenser. Til slutt kan det nevnes at begge produserer så og si like mye varme, og krever dermed så og si like kraftig kjøling. Og som med alt annet; det er fullstendig mulig å få begge veldig stille om man kjøper stille vifter. (Ingen av dem kan kalles lydløse med standardkjølinga likevel... ) Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Takk for svar, ...ja det er i grunn et luksus-problem. Men det blir likevel et problem, angrer litt på at jeg kjøpt to så like pcer. Men jeg kan jo virkelig sammenligne (teste ut forskjeller) på AMD og P4 da. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 ...masse... Hør på Ufo, han vet hva han snakker om. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Ja, det var mye bra fra UFO, men det gjør jo ikke valget særlig enklere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå