Thatssomebaadnews Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Heisann.. Idag satt jeg på en kompis av meg som klarte og kondemnere bilen i en lyktestolpe. Han mista lappen på stedet, da vitner sa det var villmannskjøring, som forsåvidt er helt rett.. Det jeg lurer på, er om dette får konsekvenser for meg? Snakka med politiet, dem spurte om jeg var villig til og komme inn i avhør og vitne. Noe jeg selvfølgelig sa jeg skulle gjøre Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Jeg satt på en som mista lappen fordi han kjørte for fort. Politiet tok meg ut og spurte om jeg hadde sett på speedometeret og om jeg hadde lagt merke til at han kjørte altfor fort. Jeg svarte pent nei og fikk gå. Det er meget mulig at hvis man er med på leken, får man tåle streken. At du ble kalt inn til avhør er litt skummelt og det kan bety at du får konsekvenser. Endret 19. januar 2010 av Sondre Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg satt på en som mista lappen fordi han kjørte for fort. Politiet tok meg ut og spurte om jeg hadde sett på speedometeret og om jeg hadde lagt merke til at han kjørte altfor fort. Jeg svarte pent nei og fikk gå. Det er meget mulig at hvis man er med på leken, får man tåle streken. At du ble kalt inn til avhør er litt skummelt og det kan bety at du får konsekvenser. Du mener selvsagt at den som er med på leken, må tåle steken. For øvrig er et overhodet ikke skummelt at han ble kalt inn til avhør. Hvis du hadde lest hva han skrev, hadde du kanskje fått med deg at han er innkalt som VITNE. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Tolket det som avhør og vitne. Altså at han var innkalt til eget avhør og også innkalt som vitne i saken. Endret 19. januar 2010 av Sondre Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Tolket det som avhør og vitne. VITNEavhør. Hvis ordet "vitne" ble brukt, er du vitne, ikke mistenkt eller siktet. Populæruttrykket "å vitne" brukes om vitner og eventuelt fornærmede, ikke mistenkte eller siktede. De to sistnevnte "forklarer seg" eller "avgir forklaring". Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Mente det at jeg var innkalt til avhør for og være vitne Jeg tror nok ikke det blir noen konsekvenser for meg.. Politiet spurte hvor mye vi hadde på speedometeret, og jeg svarte helt ærlig at jeg ikke fikk det med meg for jeg ble helt satt ut.. Men vi hadde ikke 40, som var fartsgrensen på stedet! Og helt ærlig så gjorde ikke JEG noe galt. Hva kan en som passasjer gjøre, når føreren plutselig trykker flat pedal og mister kontroll? Alt skjedde så fort.. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Ah. Da høres det ut som det kommer til å gå bare bra med deg. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Og helt ærlig så gjorde ikke JEG noe galt. Hva kan en som passasjer gjøre, når føreren plutselig trykker flat pedal og mister kontroll? Alt skjedde så fort.. Fysisk er det lite du kan gjøre, men hvis sjåføren kjører som en idiot og du som passasjer ikke sier ifra, men heier og oppfordrer han til å kjøre enda fortere, skal du ikke se bort ifra at du også blir straffet. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hvordan skal politi klare å bevise om du heiet eller ba han roe ned? Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Samme lurer jeg på. Hvordan kan politiet vite hva jeg gjorde? Jeg gjorde ingen av delene. Vi kjørte helt normalt, på vei til skolen igjen da han plutselig provoserer frem en sleng, og mister kontroll. Skjedde så fort alt sammen at jeg rakk ikke si noe Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Da vil jeg si det som bankers at det ikke får noen konsekvens for deg. Avhøret/vitne som du ble bedt om er for å skaffe fellende bevis mot din kamerat, ikke for å finne ut hva du har gjort ulovlig. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Håper virkelig det.. Men blir det avhør uansett, selv om han gikk med på å miste lappen? Han inrømte alt for politiet også.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hvordan skal politi klare å bevise om du heiet eller ba han roe ned? Avhør? Hva om sjåføren eller eventuelle vitner sier noe? Så en politivideo fra USA for en stund tilbake, hvor politiet jaktet på en lang limousin som (blant annet) ikke ville stoppe. Det viste seg at det satt en person i passasjersetet foran, som slapp straff da det viste seg at han under hele turen hadde prøvd å overtale kameraten til å gi opp. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Vitner må da bli folk i bilen, som da er i samme situasjon som vi diskuterer her. Og er det bare sjåfør vil vel det bli ord mot ord og vanskelig å bevise. Vanskelig for folk utenfor bilen å vite hva passasjerene sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå